369834
Książka
W koszyku
WCZESNE INTUICJE: Percepcja oderwana od myślenia ; Nieufność wobec zmysłów ; Platon o dwóch umysłach ; Arystoteles - odgórna i oddolna droga poznania ; ROZUMNOŚĆ PERCEPCJI WZROKOWEJ (1): Percepcja jako poznanie ; Percepcja w obrębie myśli ; Badanie na odległość ; Różnice między zmysłami ; Selektywność widzenia ; Fiksacja wzroku rozwiązuje problem ; Rozróżnianie w głębi ; Kształty to pojęcia ; Percepcja wymaga czasu ; Jak maszyny rozróżniają kształty ; Uzupełnianie niekompletnych danych ; ROZUMNOŚĆ PERCEPCJI WZROKOWEJ(2): Usuwanie kontekstu ; Jasność i kształt jako takie ; Trzy podejścia ; Zachowywanie kontekstu ; Abstrahowanie kształtu ; Zniekształcenia domagają się abstrakcji ; Trwałość i zmiana ; DWA I DWA RAZEM: Relacje zależą od struktury ; Łączenie w pary wpływa na partnerów ; Percepcja dokonuje rozróżnień ; Percepcja dokonuje porównań ; Co wygląda podobnie? ; Umysł kontra komputer ; PRZESZŁOŚĆ W TERAŹNIEJSZOŚCI: Czynniki oddziałujące na pamięć ; Uzupełnianie postrzeżeń ; Widzenie wnętrza ; Widoczne luki ; Rozpoznawanie ; OBRAZY MYŚLI: Czym są obrazy mentalne? ; Czy możemy myśleć bez obrazów? ; Obrazy konkretne i ogólne ; Tropy i przebłyski wzrokowe ; Na czym polega abstrakcyjność obrazu? ; POJĘCIA NABIERAJĄ KSZTAŁTU: Przykład malarstwa ; Eksperymenty z rysunkami ; Myśl w widocznym działaniu ; IKONY, SYMBOLE I ZNAKI: Trzy funkcje obrazów ; Dostosowanie obrazów do ich funkcji ; Co mówią znaki firmowe ; Interakcje pomiędzy ideami a doświadczeniem ; Dwie skale abstrakcji ; CZYM ABSTRAKCJA NIE JEST: Szkodliwa dychotomia ; Czy abstrakcje opierają się na uogólnieniach? ; Najpierw pojawia się ogólność ; Zbieranie próbek versus abstrakcja ; CZYM JEST ABSTRAKCJA: Typy i wyszczególnienia ; Pojęcia statyczne i dynamiczne ; Pojęcia jako momenty szczytowe ; O uogólnianiu ; STOJĄC MOCNO NA ZIEMI: Abstrakcja jako wycofanie się z doświadczenia ; Wydobywanie zasad ; Na przekór presji ; Zamiłowanie do klasyfikacji ; W kontakcie z doświadczeniem ; MYŚLENIE CZYSTYMI FORMAMI: Liczby wyrażają sytuacje życiowe ; Postrzeganie ilości ; Liczby jako widzialne formy ; Problem z formami bezsensownymi ; Geometryczne oczywistości ; WŁAŚCIWE MIEJSCE SŁÓW: Czy można myśleć słowami? ; Słowa jako obrazy ; Słowa odsyłają do treści postrzeżeń ; Poznanie intuicyjne i intelektualne ; Jak słowa wspomagają obrazy ; Obrazowanie związków logicznych ; Przecenianie języka ; Efekt linearności ; Pojęcia werbalne a pojęcia obrazowe ; SZTUKA I MYŚL: Myślenie na rysunkach dziecięcych ; Przepracowywanie problemów osobistych ; Operacje poznawcze ; Abstrakcyjne wzory w sztukach wizualnych ; MODELE W SŁUŻBIE TEORII: Kształty w kosmologii ; Uwidacznianie niewidzialnego ; Ograniczoność modeli ; Figura, tło i to, co poza nimi ; Nieskończoność i sfera ; Granice wyobraźni ; PERCEPCJA WZROKOWA W EDUKACJI: Czemu służy sztuka? ; Obrazy jako twierdzenia ; Standardowe obrazy i sztuka ; Patrzenie i rozumienie ; Jak uczą ilustracje ; Problemy z pomocami wizualnymi ; Skupienie się na funkcji ; O co naprawdę chodzi.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98020 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [381]-390. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej