369113
Książka
W koszyku
1. MODELE WYBORU KONSUMENTA: 1.1. Wprowadzenie ; 1.2. Podstawowe pojęcia ; 1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług: 1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności, 1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności ; 1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług: 1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności, 1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności ; 1.5. Podsumowanie ; 1.6. Testy i zadania. 2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA: 2.1. Wprowadzenie ; 2.2. Modele dwuokresowe: 2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego, 2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego, 2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego ; 2.3. Model n-okresowy ; 2.4. Podsumowanie ; 2.5. Testy i zadania. 3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI: 3.1. Wprowadzenie ; 3.2. Założenia modelu ; 3.3. Rozwiązanie modelu ; 3.4. Uogólnienie modelu ; 3.5. Podsumowanie ; 3.6. Testy i zadania. 4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA: 4.1. Wprowadzenie ; 4.2. Podstawowe pojęcia ; 4.3. Koszty i ich rodzaje ; 4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości: 4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji, 4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji ; 4.5. Podsumowanie ; 4.6. Testy i zadania. 5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ: 5.1. Wprowadzenie ; 5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku ; 5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów ; 5.4. Podsumowanie ; 5.5. Testy i zadania. 6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU: 6.1. Wprowadzenie ; 6.2. Równowaga czystego monopolu: 6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku, 6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu ; 6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu: 6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej, 6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku, 6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej, 6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców ; 6.4. Podsumowanie ; 6.5. Testy i zadania. 7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU: 7.1. Wprowadzenie ; 7.2. Modele duopolu: 7.2.1. Duopol Cournota, 7.2.2. Duopol Stackelberga, 7.2.3. Duopol Bertranda ; 7.3. Modele oligopolu: 7.3.1. Oligopol Cournota, 7.3.2. Oligopol Stackelberga, 7.3.3. Oligopol Bertranda ; 7.4. Podsumowanie ; 7.5. Testy i zadania. 8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI: 8.1. Wprowadzenie ; 8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej: 8.2.1. Popyt na kapitał i pracę, 8.2.2. Popyt na n czynników produkcji ; 8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu: 8.3.1. Popyt na kapitał i pracę, 8.3.2. Popyt na n czynników produkcji ; 8.4. Podsumowanie ; 8.5. Testy i zadania.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96990 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [391].
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej