367144
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Cz. 1. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ: Rozdz. 1. MODELE BADAŃ NAD PYCHOTERAPIĄ ; Rozdz. 2. WYNIKI BADAŃ NAD UCZESTNICTWEM W PSYCHOTERAPII I REZYGNACJĄ Z NIEJ: 2.1. Motywy podejmowania psychoterapii, 2.2. Problemy związane z aktywną rekrutacją pacjentów do terapii, 2.3. Czynniki związane z przyjęciem pacjentów na psychoterapię, 2.4. Odmowa podjęcia psychoterapii, 2.5. Rezygnacja z psychoterapii ; Rozdz. 3. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 4. WYNIKI BADAŃ NAD SKUTECZNOŚCIĄ PSYCHOTERAPII PODSUMOWANE W METAANALIZACH ; Rozdz. 5. SPECYFICZNE INTERWECJE PSYCHOLOGICZNE W TERAPII OKREŚLONYCH PROBLEMÓW KLINICZNYCH: 5.1. Depresja, 5.2. Lęk uogólniony, 5.3. Fobia społeczna, 5.4. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, 5.5. Agorafobia, 5.6. Panika, 5.7. Zaburzenie stresowe pourazowe, 5.8. Schizofrenia, 5.9. Uzależnienie od alkoholu, 5.10. Uzależnienie od narkotyków, 5.11. Uzależnienie od nikotyny, 5.12. Zaburzenia odżywiania, 5.13. Problemy małżeńskie, 5.14. Zaburzenia seskualne, 5.15. Ból, 5.16. Nowotwory ; Rozdz. 6. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII A CECHY PACJENTA I TERAPEUTY ; Rozdz. 7. CZYNNIKI PROCESU PSYCHOTERAPII A JEJ REZULTATY: 7.1. Czynniki procesu psychoterapii istotne dla uzyskania pożądanych rezultatów, 7.2. Model zmiany zachowań, 7.3. Miniefekty psychoterapii w wyniku zastosowania specyficznej techniki, 7.4. Zmiana zachowań a przejmowanie przez pacjenta wartości terapeuty ; Rozdz. 8. NEGATYWNE SKUTKI PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 9. SKUTECZNOŚĆ PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY. Cz. 2. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII: Rozdz. 10. ZAGADNIENIA OGÓLNE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 11. SZKOLENIE Z PUKTU WIDZENIA PSYCHOANALIZY I PODEJŚCIA PSYCHODYNAMICZNEGO ; Rozdz. 12. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 13. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNEGO ; Rozdz. 14. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA MODELI OPARTYCH NA DOŚWIADCZENIU (EXPERIENTIAL) ; Rozdz. 15. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII SYSTEMOWEJ ; Rozdz. 16. KOMPETENCJE I STANDARDY SZKOLENIA PSYCHOTERAPEUTÓW GRUPOWYCH: 16.1. Niezbędna wiedza, 16.2. Własna psychoterapia indywidualna, 16.3. Udział w psychoterapii grupowej w roli uczestnika (pacjenta), 16.4. Obserwacja sposobu prowadzenia grupy przez doświadczonego psychoterapeutę, 16.5. Samodzielnie prowadzona grupa z superwizją ; Rozdz. 17. KSZTAŁCENIE PSYCHOLOGÓW KLINICZNYCH W USA: 17.1. System kształcenia prowadzący do uzyskania licencji psychologia klinicznego, 17.2. Model "naukowiec-praktyk", 17.3. Warunki uzyskania licencji, 17.4. Zasady zachowania licencji, 17.5. Program studiów doktoranckich (Ph.D) w zakresie psychologii klinicznej realizowany w University of Texas w Austin, 17.6. Rys historyczny kształcenia psychologów. Cz. 3. AUTORSKIE PROPOZYCJE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII. Z DOŚWIADCZEŃ KATEDRY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII WYDZIAŁU PSYCHOLOGII UW: Rozdz. 18. ZNACZENIE WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ W KSZTAŁCENIU PSYCHOTERAPEUTÓW ; Rozdz. 19. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ PROWADZONĄ W AKADEMICKIM OŚRODKU PSYCHOTERAPII ; Rozdz. 20. ĆWICZENIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH: 20.1. Forma warsztatów jako sposobność zdobycia umiejętności, 20.2. Umiejętności związane z nawiązywaniem kontaktu i prowadzeniem rozmowy terapeutycznej, 20.3. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi pacjentami, 20.4. Interakcja pacjent - terapeuta, zjawiska w procesie psychoterapii, 20.5. Prowadzenie sesji terapeutycznej, odpowiedzialność za pacjenta i przebieg terapii, rola koterapeuty, 20.6. Zawieranie kontraktu, praca nad celem w psychoterapii - ekologia zmian mających miejsce w trakcie psychoterapii, 20.7. Wzmocnienia w terapii, budowanie na pozytywach ; Rozdz. 21. TRENING TERAPEUTYCZNY JAKO DOŚWIADCZENIE OSOBISTE I METODA ZDOBYWANIA WIEDZY ; Rozdz. 22. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII STRATEGICZNEJ ; Rozdz. 23. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ: 23.1. Stosunek do pacjentów, 23.2. Założenia dotyczące psychoterapii grupowej - czego uczę w zakresie diagnozy i psychoterapii, 23.3. Rozwijanie wiedzy o sobie w roli psychoterapeuty ; Rozdz. 24. PRAKTYCZNE UCZENIE PSYCHOTERAPII - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH: 24.1. Formy i organizacja szkolenia, 24.2. Teoretyczne podstawy i techniki pracy z pacjentem, 24.3. Relacja terapeutyczna, 24.4. Przebieg pracy z pacjentem ; Rozdz. 25. SZKOLENIE STUDENTÓW PSYCHOLOGII W PSYCHOTERAPII: 25.1. Założenia wyznaczające sposób szkolenia oraz organizacja szkolenia, 25.2. Struktura szkolenia, 25.3. Przygotowanie studentów do podjęcia roli koterapeuty, 25.4. Zadania i wymagania stawiane studentom ; Rozdz. 26. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII DYNAMICZNEJ ; Rozdz. 27. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII: 27.1. Kulturowy relatywizm w pojmowaniu zdrowia psychicznego, 27.2. Uwikłanie perspektywy wartościującej w koncepcjach terapeutycznych, 27.3. Problemy zawodu psychologa klinicznego, 27.4. Wymagania osobowościowe i kompetencje zawodowe psychoterapeuty, 27.5. Problemy etyczne w psychoterapii, 27.6. Problematyka niedobrowolności hospitalizacji psychiatrycznej, 27.7. Przemoc w rodzinie - stosowanie przemocy wobec dzieci i współmałżonka, 27.8 Nadużycia seksualne wobec dzieci i osób dorosłych, 27.9. Pomoc psychologiczna osobom terminalnie chorym i umierającym oraz ich rodzinom, 27.10. Uwarunkowania zaburzeń - genetyczne versus społeczne, 27.11. Ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89945/3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Nazwy aut. na s. [587-589].
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 465-556. Indeksy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej