369274
Książka
W koszyku
I. TELEWIZJA JAKO WSPÓŁCZESNY ŚRODEK PRZEKAZU: 1. Telewizja na tle innych mediów: Rys historyczny telewizji jako szczególnie atrakcyjnego medium, Prasa, radio i internet, Prymat telewizji nad innymi mediami. 2. Specyfika współczesnej telewizji: Siła obrazu telewizyjnego, Walka o widza. 3. Główne funkcje telewizji: Informacyjna, Wychowawcza, Rozrywkowa, Integracyjna, Opiniotwórcza. II. TELEWIZJA W ASPEKCIE AKSJOLOGICZNYM: 1. Aspekt normatywny osoby a zadania telewizji: Aksjologiczny wymiar osoby, Telewizja a rozwój osoby, Personalistyczne wymogi stawiane telewizji. 2. Zadania telewizji w świetle normatywnej koncepcji społeczeństwa: Społeczeństwo jako wspólnota osób, Zadania telewizji wobec społeczeństwa. 3. Krytyczno-aksjologiczna analiza telewizji: Życie jako fundamentalna wartość, Godność a upokorzenie i uprzedmiotowienie człowieka, Miejsce prawdy w telewizji, Wolność czy manipulacja? III. WYCHOWAWCZY I ANTYWYCHOWAWCZY WPŁYW TELEWIZJI: 1. Telewizja szansą wychowawczą: "Okno na świat", Szansa na komunikowanie się i tworzenie więzi społecznych, Stymulator rozwoju krytycyzmu i selektywności, Otwarcie się na kulturę i wartości innych narodów. 2. Antywychowawczy wpływ telewizji: Telewizja a odbiorca, Szklany ekran a relacje międzyludzkie, Uniformizacja społeczeństwa owocem telewizyjnej dyktatury. 3. Telewizja w perspektywie przyszłości: tysiące kanałów - błogosławieństwo czy przekleństwo?, Rola samoświadomości widza, Czyżby regres "telewizji wysokiej"?
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96791 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [131]-141.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej