378257
Book
In basket
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy)
I. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ. PROBLEMY TERMINOLOGICZNE, LEGISLACYJNE, KLASYFIKACYJNE I DEMOGRAFICZNO-EPIDEMIOLOGICZNE W WYMIARZE KRAJOWYM I EUROPEJSKIM: Niepelnosprawność w wymiarze krajowym i europejskim. Kontekst społeczno-kulturowy: Kontekst społeczno-kulturowy, Definicje niepełnosprawności, Ewolucja pojmowania niepełnosprawności, Podmiotowość osób niepełnosprawnych, Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności ; Ochrona praw osób z niepełnosprawnościami w Polsce w świetle standardów międzynarodowych ; Niepełnosprawność - orzekanie niepełnosprawności. Krajowe rozwiązania legislacyjne: Dane demograficzne i epidemiologiczne, System orzecznictwa dotyczący niepełnosprawności, Przyczyny niepelnosprawności, Starzenie się społeczeństw, Zadania kontrolne. II. KOMPLEKSOWA REHABILITACJA I JEJ RODZAJE: Rehabilitacja osób niepełnosprawnych. Podstawy prawne: Definicje rehabilitacji, Rodzaje rehabilitacji ; Rehabilitacja lecznicza (medyczna): Historia rehabilitacji, Początki i rozwój rehabilitacji w Polsce, Medycyna a rehabilitacja, Polska koncepcja rehabilitacji, Rehabilitacja medyczna, Cechy specjalności, Rola i zadania zespołu rehabilitacyjnego, Rola fizjoterapii w rehabilitacji leczniczej (medycznej), Wybrane metody fizjoterapeutyczne (współczesnej fizjoterapii), Wybrane metody redukcjjiposturalnej ; Wybrane metody terapii manualnej i terapii przeciwbólowej, Rehabilitacja medyczna w różnych działach medycyny ; Leczenie uzdrowiskowe: Wprowadzenie w zagadnienia lecznictwa uzdrowiskowego, Organizacja lecznictwa uzdrowiskowego w Polsce ; Rehabilitacja psychologiczna. Wsparcie psychologiczne: Człowiek a choroba, Rehabilitacja psychiczna jako integralny element kompleksowego postępowania usprawniającego, Psychologiczne problemy osób niepełnosprawnych ruchowo, Oddziaływania psychologiczne w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Rola informacji jako formy terapii ; Rehabilitacja zawodowa: Kształcenie zawodowe osób niepełnosprawnych, Instrumenty wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy ; Rehabilitacja społeczna. Warsztaty terapi zajęciowej: Polityka rehabilitacji zawodowej i społecznej. Działalność Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepłnosprawnych (PERON), Pozostałe instrumenty polityki państwa, Rehabilitacja społeczna, Instytucje i ich rola w rehabilitacji społecznej, Współpraca administracji rządowej i samorządowej z organizacjami pozarządowymi, Działalność administracji pozarządowych w zakresie rehabilitacji, Warsztaty terapii zajęciowej ; Rehabilitacja geriatryczna: Wiek trzeci. Rehabilitacja adaptacyjna - geriatria, Rehabilitacja geriatryczna, Rehabilitacja lecznicza w rehabilitacji geriatrycznej, Zaopatrzenie ortopedyczne i sprzęt pomocniczy, Inne rodzaje rehabilitacji w geriatrii. III. WIEK ROZWOJOWY A REHABILITACJA: Wiek rozwojowy w kontekście rehabilitacji: Niepełnosprawność dzieci i młodzieży w wieku rozwojowym, Metody kontroli rozwoju dziecka ; Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych, Społeczne funkcjonowanie rodziny, Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych ; Rola pedagoga w procesie kompleksowego usprawniania (rehabilitacji): Koncepcja neurorozwojowej metody NDT Bobathów, Neurokinezjologiczna metoda według Vojty, Wybrane metody neurorehabilitacji dzieci przydatne w pracy pedagoga, Rehabilitacja schorzeń wieku rozwojowego, Rehabilitacja uszkodzeń urazowych. Wybrane metody reedukacji posturalnej ; System nauczania kierowanego w rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego: Dlaczego system nauczania kierowanego?, Podstawowe cele i założenia systemu nauczania kierowanego, Zasady nauczania kierowanego, Potrzeby w zakresie rozwoju osobowości. Czynniki kształtujące osobowość, Założenia i uzasadnienie neurofizjologiczne i neuropsychologiczne, Rehabilitacja czy nauka funkcji? IV. PROBLEMY INTEGRACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Organizacja Narodów Zjednoczonych i Unia Europejska wobec integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Plan działań Rady Europy: Organizacja Narodów Zjednoczonych w kwestii integracji społecznej osób niepełnosprawnych, Niektóre artykuły Konwencji w świetle prawa polskiego, Unia Europejska wobec integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Plan działań Rady Europy ; Polska wobec integracji społecznej. Podstawy wsparcia osób niepełnosprawnych: Istota i koncepcja integracji społecznej, Proces integracji społecznej, Wybrane wspekty integracji społecznej osób dotkniętych niepełnosprawnością, Podstawy wsparcia osób niepełnosprawnych ; Wybrane wspekty integracji społecznej. Savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych: Wybrane aspekty integracji społecznej ; Savoir-vivre wobec osób niepelnosprawnych ; Niepełnosprawność w spoleczności akademickiej: Dostępność polskich uczelni dla osób niepełnosprawnych, Pokonywanie barier, Uczelnie przyjazne studentom niepełnosprawnym, Jakie powinny być atuty uczelni?, Pełnomocnik ds. studentów niepełnosprawnych, Działania na rzecz studentów niepełnosprawnych - współpraca z PERON.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. A-96432 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [271]-284.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again