367144
Książka
DVD
W koszyku
(Badania Interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1895-376X ; nr 10)
1. HISTORIA (ZMIANA), IDEOLOGIA A WIZUALNOŚĆ MIASTA: Szata ideologiczna miasta - architektura i strój ; Znaki w przestrzeni miasta (po)socjalistycznego. Przypadek Tychów ; Spiżowe persony Łodzi. Pomniki galerii wielkich łodzian widziane przez pryzmat antropologii codzienności ; Przestrzenie półprywatne w ciągu XX wieku - zanikanie, degradacja, niszczenie, odtwarzanie jako sygnał przemian społecznych ; Kontrasty. Przestrzeń wizualna warszawskiej Pragi ; Zmodyfikowane posesje w miejskiej zabudowie wielorodzinnej. 2. MIASTO JAKO TEKST - METODOLOGIE I PREZENTACJE: Od ikonosfery do działań w przestrzeni miasta ; Lot nad miastem. Zastosowanie zdjęć lotniczych w badaniach obszarów zurbanizowanych ; Wizualne tło dramaturgicznej koncepcji Ervinga Hoffmana ; Jakie miasto widać na widokówce? ; Estetyka luksusu w przestrzeni centralnej Wiednia i Krakowa ; Kraków - "miasto papieskie". Analiza symboliki i mitologii przestrzeni miejskiej JACEK MICHALSKI, Miasto w lustrach czy lustra w mieście? ; Odzyskiwanie widzialności w przestrzeni miejskiej. Przykład żebraków. 3. POTYCZKI I WOJNY O MIASTO: Re-formatowanie przestrzeni miejskiej. Od cichej rewolucji vlepek do cichej kontrrewolucji graffiti i na odwrót ; Estetyki nieefektywnej kontroli ; Blokowisko. Badanie przestrzeni osiedla Kozanów we Wrocławiu ; Bojary. Rzecz o pewnej dzielnicy. Analiza procesów miejskich w Białymstoku ; Męskie spojrzenie - kobiece spojrzenie. Inny aspekt wizualności nowoczesnego miasta ; Kobiety w mieście ; Prywatne, publiczne i to co naoczne. 4. SZTUKA PUBLICZNA I ESTETYZACJA: Transgresje w przestrzeni miejskiej. Między estetyzacja a karnawalizacją ; Iluminacja jako narzędzie estetyzacji miasta ; Instytucjonalne metody kreowania wizualnego wymiaru miasta. Reklama zewnętrzna w Warszawie ; Współczesne panoramy miasta jako czynnik poprawy wizerunku Górnego Śląska ; Eyidence Locker. Oswajanie miejskiego nadzoru ; Przystanek - znak miejsca. CD - PREZENTACJE I FILMY: Billboardowanie. Dyskurs polityczny w przestrzeni miejskiej ; Obraz miasta - kontury realności ; Radość bycia w mieście - spontaniczne przejmowanie inicjatywy w kształtowaniu przestrzeni miasta. Wspólne działania architektów, dizajnerów, artystów i mieszkańców miasta. Na przykładzie działań Fundacji Bęc Zmiana w Warszawie ; Studenckie Koło Naukowe Marketingu Multimedialnego AE w Poznaniu, Kapitalizm vs socjalizm w miejscowości turystycznej ; Przystanki ; Przestrzeń wykluczona. Ludzie wykluczeni ; Morfologia miejsca - budynek byłej fabryki włókienniczej w Białymstoku.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96264 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z konf. interdyscyplinarnej, 16-17.11. 2005 r., Poznań.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy ref.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej