369889
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; 61)
PIERWSZY MOMENT: OD RZECZYWISTOŚCI DO FOTOGRAFICZNOŚCI. 1. PRZEDMIOT REPORTAŻU: OD ILUZJI KU KREACJOM: Złudzenie przedmiotu-rzeczywistości (agencje fotograficzne) ; Niemożliwość przedmiotu-istoty (Henri Cartier-Bresson) ; Poszukiwanie przedmiotu-problemu (cztery reportaże z tym samym przedmiotem / na ten sam temat) ; Siła przedmiotu-pretekstu (Jean-Pierre Évrard). 2. OD PRZEDMIOTU PORTRETU DO OGÓLNEGO PRZEDMIOTU FOTOGRAFII: "TO, CO ZOSTAŁO ODEGRANE": Inscenizacja portretowanego przedmiotu (Julia Margaret Cameron) ; Ku estetyce ogólnej "tego, co zostało odegrane". 3. PRZEDMIOT W OGÓLNOŚCI: REALNOŚĆ NIEMOŻLIWA DO SFOTOGRAFOWANIA: Ani obiektywizm, ani realizm ; Sedno problemu ; Dwa artystyczne sposoby zgłębiania problemu. 4. PRZEDMIOT FOTOGRAFICZNY: FOTOGRAFICZNOŚĆ: Cechy szczególne fotografii ; Specyfika fotografii ; Konsekwencje praktyczno-estetyczne ; Wyjątkowość fotografii ; Estetyka fotograficzności. DRUGI MOMENT: DZIEŁO FOTOGRAFICZNE. 5. OD BEZ-SZTUKI DO SZTUKI: Bez-sztuka i sztuka ; Przeniesienie z bez-sztuki do sztuki (Marc Pataut) ; Od anonimu do uniwersalności (Christian Boltanski). 6. WYKONANIE DZIEŁA: Wejście w sztukę przed wykonaniem dzieła ; Niekończące się tworzenie (Jorge Molder) ; Estetyka wykonania dzieła i odbiorca. 7. DZIEŁO I ŚWIAT: Świat publiczny, zewnętrzny, obiektywny i uniwersalny (Diane Arbus) ; Świat prywatny, wewnętrzny, osobisty i wyjątkowy (Gérard Moulin) ; Estetyka i fotografia. 8. DZIEŁO KRYTYCZNE: Sztuka i społeczeństwo: ponowna ocena reportażu krytycznego ; Dzieło, krytyka rzeczywistości ; Dzieło, krytyka przedstawień rzeczywistości ; Dzieło, krytyka fotografii (Christian Gattinoni). TRZECI MOMENT: SZTUKA FOTOGRAFICZNA. 9. WSPÓŁTWORZENIE: Fotografia i język ; Fotografia i literatura. 10. PRZENIESIENIE: Przeniesienie w fotografii ; Przeniesienie w sztukach współczesnych (Vincent Verdeguer). 11. ODNIESIENIE: Fotografia, odniesienie dla innych sztuk ; Inne sztuki, odniesienia dla fotografii (Tom Drahos). 12. ZAPIS: Od bycia środkiem do bycia celem ; Sztuka o podwójnej mocy ; Od fotografii sztuk do fotografii fotografii. ZAMKNIĘCIE: Estetyka ; Fotografia ; Stawki.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95638 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [405]-420. Indeksy.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej