367144
Książka
W koszyku
I. EDUKACJA TECHNICZNA W POLSKICH SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH. DIAGNOZA SYSTEMU: Stan polskiej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Ocena dotychczasowego rozwoju powszechnej edukacji technicznej w Polsce ; Niektóre trudności edukacji technicznej ; Dysfunkcjonalność znanych rozwiązań modelowych systemu edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Wnioski z analizy diagnostycznej. II. TECHNIKA ZJAWISKIEM CYWILIZACYJNYM: Cywilizacja a technika ; Facylitacyjne funkcje techniki. III. TECHNIKA WSPÓŁCZESNA CZYNNIKIEM PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych ; Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; Zmiana funkcji techniki współczesnej ; Technologie informacyjne - technologiami kluczowymi ; Cena postępu i upowszechnienia nowych technologii informacyjnych ; Problemy edukacyjne w okresie transformacji cywilizacyjnej ; Potrzeba i kierunki przebudowy systemu edukacji technicznej. IV. POSZUKIWANIE IDEI DLA PROJEKTOWANIA POWSZECHNEJ I OBOWIĄZKOWEJ EDUKACJI TECHNICZNEJ W SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH: Problematyka humanistycznych aspektów współczesnej edukacji technicznej ; Kryteria jakości życia człowieka wytycznymi teologii kształcenia technicznego w szkołach ogólnokształcących ; Konieczność przebudowy modelu kształcenia ogólnego. V. EDUKACJA TECHNICZNA I INFORMATYCZNA WOBEC WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Pilna potrzeba badań nad edukacją techniczną ; Podstawowe paradygmaty edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; W poszukiwaniu nowego modelu edukacji technicznej. VI. JUTRO POLSKIEJ SZKOŁY WYZNACZNIKIEM JUTRA EDUKACJI TECHNICZNEJ: Dobra szkoła. Eksplikacja pojęcia ; Szkoła na miarę cywilizacji wiedzy ; Postulaty raportów dotyczących globalnych problemów edukacji ; Przykłady rozwiązań problemu tzw. Szkoły przyszłości ; Przemiany na rynku pracy wyznacznikiem przemian szkoły ; Warunki unowocześniania systemu szkolnego ; Prace nad przyszłą szkołą w Polsce ; Wnioski do modelowania polskiej edukacji technicznej. VII. PROJEKTOWANIE MODELU POWSZECHNEJ I OBOWIĄZKOWEJ EDUKACJI TECHNICZNEJ W SZKOŁACH OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH: Założenia ogólne do projektowania modelu systemu edukacji technicznej ; Modelowanie horyzontalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Modelowanie wertykalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących ; Założenia pedagogiczne do projektowania podstaw programowych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95127 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 405-[427].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej