369113
Książka
W koszyku
(Terytoria Muzyki)
Cz. 1. T E O R I E: I. MUZYKA I JEJ INNI: SZUM, DŹWIĘK, CISZA: Wprowadzenie, 1. Szum i polityka / Jacques Attali, 2. Sztuka hałasów: Manifest Futurystyczny / Luigi Russolo, 3. Dźwięk, szum, Varese, Boulez / Morton Feldman, 4. Wyzwolenie dźwięku / Edgar Varese, 5. Rozkosze szumu / Henry Cowell, 6. Przyszłość muzyki: credo / John Cage, 7. Muzyka środowiska / R. Murray Schafer, 8. Nasłuchując ciszy: uwagi o życiu słuchowym / Mark Slouka, 9. Kocia muzyka, futuryzm i postpunkowe industrialne zespoły noise'owe / Mary Russo i Daniel Warner, 10. Noise / Simon Reynolds. II. SPOSOBY SŁUCHANIA: Wprowadzenie, 11. Przestrzeń wizualna i akustyczna / Marshall MCLuhan, 12. Polityka słyszenia / Hanns Eisler, Theodor W. Adorno, 13. Akuzmatyka / Pierre Schaeffer, 14. Słuchanie dogłębne i otaczająca nas materia dźwiękowa / Francisco López, 15. Odpowiednie sposoby słuchania / Ola Stockfelt, 16. Ambient / Brian Eno, 17. Spacer słuchowy / Iain Chambers, 18. Kilka obserwacji dźwiękowych / Pauline Oliveros, 19. Skomponuj siebie / J. K. Randall. III. MUZYKA W DOBIE (RE)PRODUKCJI ELEKTRONICZNEJ: Wprowadzenie, 20. Perspektywy nagrań / Glenn Gould, 21. Studio jako narzędzie kompozytorskie / Brian Eno, 22. Ulepszone przez pożyczającego: etyka muzycznego długu / John Oswald, 23. Plądrofonia / Chris Cutler, 24. System operacyjny do przekształcenia rzeczywistości dźwiękowej / Kodwo Eshun; Cz. 2. P R A K T Y K I: IV. DZIEŁO OTWARTE: Wprowadzenie, 25. Poetyka dzieła otwartego / Umberto Eco, 26. Kompozycja jako proces: niezdeterminowanie / John Cage, 27. Wizualne dźwięki: o partyturach graficznych / Christoph Cox, 28. Przemiany i osiągnięcia estetyki radykalnej / Earle Brown, 29. Utwory gry / John Zorn, 30. Wprowadzenie do katalogu dzieł / Anthony Braxton. V. MUZYKA EKSPERYMENTALNA: Wprowadzenie, 31. W stronę (definicji) muzyki eksperymentalnej / Michael Nyman, 32. Wstęp do "Tematów i wariacji" / John Cage, 33. Generowanie i organizowanie różnorodności w sztukach / Brian Eno, 34. Scratch Orchestra: projekt statutu / Cornelius Cardew, 35. Gra generacji. Muzyka eksperymentalna i kultura cyfrowa / David Toop. VI. MUZYKA IMPROWIZOWANA: Wprowadzenie, 36. Change of the Century / Ornette Coleman, 37. Swobodna improwizacja / Derek Bailey, 38. Kameralne eksplozje: nihilistyczna teoria improwizacji / Frederic Rzewski, 39. Muzyka improwizowana po 1950 roku: perspektywa afrologiczna i eurologiczna / George E. Lewis. VII. MINIMALIZM: Wprowadzenie, 40. Rap, minimalizm i struktury czasowe w muzyce końca XX wieku / Susan McClary, 41. Niewdzięczne zadanie zdefiniowania minimalizmu / Kyle Gann, 42. Muzyka jako stopniowy proces / Steve Reich, 43. Podstawowe idee minimalizmu / Wim Mertens, 44. Youngofobia: o "Four Violins" (Tony Conrad, skrzypce; nagranie z 19 grudnia 1964 roku) / Tony Conrad, 45. Cyfrowa dyscyplina: minimalizm w muzyce house i techno / Philip Sherbourne. VIII. KULTURA DIDŻEJSKA: Wprowadzenie, 46. Twórczość - odtwórczość: potencjalność gramofonu / Lászlo Moholy-Nagy, 47. Niewidzialne pokolenie / William S. Burroughs, 48. Płyta, kompakt, analogowe, cyfrowe / Christian Marclay, Yasunao Tone, 49. Algorytmy: wymazywanie i sztuka pamięci / Paul D. Miller, 50. O dubie / David Toop, 51. Postrock / Simon Reynolds. IX. MUZYKA ELEKTRONICZNA I ELECTRONICA: Wprowadzenie, 52. Uwagi wstępne do programu dzieł stworzonych w Columbia-Princeton Electronic Music Center / Jacques Barzun, 53. Muzyka elektroniczna i instrumentalna / Karlheinz Stockhausen, 54. Stockhausen kontra "technokraci" / Karlheinz Stockhausen [i in.], 55. Przełomowe beaty: rytm i estetyka współczesnej muzyki elektronicznej / Ben Neill, 56. Estetyka błędu: "postcyfrowe" tendencje we współczesnej muzyce komputerowej / Kim Cascone; Kalendarium; Najważniejsze terminy.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-78 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94846 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na grzb. nazwy aut.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 519-[534]. Indeks.
Dyskografia s. 511-[517].
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej