378563
Book
In basket
(Z Wagą)
I. APOKALIPTYCY I DOSTOSOWANI: KULTURA WŁOSKA A KOMUNIKACJA MASOWA: 1. Reakcje apokaliptyków i dostosowanych. Kiedyś, 2. Reakcje autora. Teraz; II. WSTĘP; III. WYSOKI, ŚREDNI, NISKI: 1. Kultura masowa a "poziomy" kultury, 2. Struktura złego gustu, 3. Lektura "Steve'a Canyona"; IV. POSTACI: 1. Praktyczne zastosowanie postaci, 2. Mit Supermana, 3. Świat Charliego Browna; V. DŹWIĘKI I OBRAZY: 1. Piosenka konsumpcyjna, 2. Muzyka i maszyna, 3. Muzyka, radio i telewizja, 4. Uwagi o telewizji; VI. APOKALIPTYCY I DOSTOSOWANI: 1. Płomienni nihiliści, 2. Z Patmos do Salamanki, 3. O fantastyce naukowej, 4. Strategia pragnienia, 5. Horroru naszego powszedniego.
Każdy, chcąc nie chcąc, jest konsumentem kultury masowej. Dynamiczny rozwój Internetu, wszechobecne reklamy, potężny rynek gier komputerowych - to tylko niektóre związane z nią zjawiska, które dotyczą nas wszystkich. Umberto Eco analizuje kulturę masową i związane z nią zjawiska, takie jak kicz, język komiksu, mit Supermena, muzyka rozrywkowa czy specyfika przekazu telewizyjnego. Apokaliptykom stara się wyperswadować ślepą nienawiść do kultury masowej, a niektórym dostosowanym uświadamia niestosowność ślepych zachwytów. [W.A.B., 2010]
Availability:
There are copies available to loan: sygn. WG-316.7 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. A-93877 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again