368697
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. OGRANICZENIE MOŻLIWOŚCI ROZWOJU DZIECKA PRZEZ PRZEMYSŁ KULTUROWY: Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie ; Zabawa a kompetencja technologiczna ; Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy ; Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy ; Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień ; Cielesne skutki kultury stresu. 2. KULTURA MEDIÓW POSLUGUJACYCH SIĘ EKRANEM I JEJ NEGATYWNY WPŁYW NA ROZWÓJ DUCHOWY, SPOŁECZNY I CIELESNY DZIECKA: Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka? ; Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci ; Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne - dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu? ; Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna ; Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji ; Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności ; Edukacja czy instrukcja? Wypieranie celów edukacji humanistycznej przez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe ; Mechanizacja życia codziennego dzieci ; "Postmodernistyczny" model edukacji w opozycji do technokracji. 4. DZIECIŃSTWO: ASPEKTY FIZYCZNE I PSYCHICZNE: Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej ; O relacji między "centrum" (mózg) a "peryferiami" (tułów i kończyny) ; Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93904 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej