368825
Książka
W koszyku
I. AUDIOWIZUALNOŚĆ W KULTURZE. 1. Kultura, wiara i komunikacja: Teologiczno-antropologiczne rozumienie kultury ; Kultura w ujęciu semiotycznym. 2. Szczególna rola mediów w przemianach kulturowych: Kulturowe skutki nowych technologii ; Media jako katalizatory przemian ; Od oralności do audiowizualności ; Audiowizualność jako typ kultury. 3. Obawy o status słowa w kulturze audiowizualnej: Zjawisko dominacji ikonosfery ; Przejawy marginalizacji logosfery. II. ODNOWA LOGOSFERY W KULTURZE AUDIOWIZUALNEJ. 1. Logos w kulturze: Środowisko słowa, myśli i sensu ; Teologia Logosu. 2. Pojednanie słowa i obrazu: Pochwała widzialności ; Kultura reguluje się sama ; Znaczenie multimediów. 3. Apologia logosfery: Pochwała i obrona słowa. Podstawowe założenia ; Defensywno-afirmayywny model apologii logosfery. III. WYCHOWANIE DO LOGOSFERY W EDUKACJI MEDIALNEJ. 1. Potrzeba, cele i zadania edukacji medialnej: Uczenie "medialnej piśmienności" ; Edukacja przez media, media w edukacji a wychowanie do mediów ; Wiedza o mediach a praktyka medialna ; Wychowanie do logosfery jako integralna część edukacji medialnej. 2. Rola instytucji społecznych w wychowaniu do logosfery: Rodzina jako pierwszy wychowawca i animator środowiska słowa ; Wychowanie do logosfery w szkole ; Apologia logosfery jako zadanie państwa i organizacji pozarządowych. 3. Troska o logosferę jako zadanie duszpasterskie: Kościół o wychowaniu do mediów ; Formy apologii logosfery w praktyce duszpasterskiej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93857 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [228]-243.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej