367100
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza)
(Biblioteka Literacka "Poznańskich Studiów Polonistycznych" ; t. 52)
I. MIĘDZY LITERATURĄ DZIECIĘCĄ A FANTASTYKĄ: Narracje inicjacyjne w literaturze dla dzieci ; Modele światów przedstawionych w dziecięcej literaturze nordyckiej ; Pomiędzy niewinnością a doświadczeniem (kilka słów na marginesie trylogii Philipa Pullmana "Mroczne materie") ; Cenzura i poza nią (gawęda bibliologiczno-historyczna) ; Wpływy literatur obcych w okresie kształtowania się polskiego piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży ; Żywotność formuły folklorowej. O incipicie bajki o Czerwonym Kapturku słów kilka ; Huxley i Orwell jako konkurenci w ostrzeganiu przed niebezpieczeństwami ideologii (Szkic o funkcjonowaniu antyutopii w kulturze) ; Zacarowane gry ; Film o dzieciństwie, film rodzinny. Szansa polskiego kina. II. MIĘDZY SZTUKA A JĘZYKIEM: Jeszcze o "barierze językowej" w lekturze dzieł literatury klasycznej ; Poeta w świecie dziecka - dziecko w świecie poety (na przykładzie twórczości Józefa Barana) ; Schizma w piosence, czyli między wierszem a tekstem do śpiewania. Współczesnego poety pieśń... profana ; Poza Platona. Załamanie humanistycznej wizji człowieka i kultury na przełomie tysiącleci ; Artefakty w humanistyce (rekonesans) ; O złych i dobrych skutkach chodzenia do kinematografu ; Trzechwieczny człowiek ; Wokół pierwszej polskiej szkoły teatralnej ; Rocznice narodowe partyturą ojczyźnianej tożsamości ; Gdzie się podziały tamte pywatki, czyli o czym na zabawie tanecznej myśli językoznawca ; Na marginesie badań nad trwałością regionalnego słownictwa kulinarnego w mowie poznaniaków ; Obraz mody w "Panu Tadeuszu" Adama Mickiewicza. III. MIĘDZY NAUCZYCIELEM A UCZNIEM: Mistrz czy nauczyciel? Refleksje o praktyce i teorii kształcenia akademickiego ; O potrzebie kształtowania wrażliwości narracyjnej uczniów ; Uczeń w świecie nowych mediów ; Kilka słów o przezwiskach nauczycieli w empirii i podręcznikach szkolnych ; Diagnoza edukacyjna jako sposób rozpoznania umiejętności ucznia klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej ; Poglądy Artura Górskiego na szkołę i wychowanie ; Godziny polskiego jako szkoła polskości ; Polskość jako sytuacja (szkolna).
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93033 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. prac. A. Smuszkiewicza s. 7-11.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej