369834
Książka
W koszyku
(Edukacja Medialna : podręcznik akademicki.)
WSTĘP. 1. Pytania i zagadnienia kontrolne; I. PODSTAWOWE POJĘCIA: 1. Nadawca - przekaz - odbiorca, 2. Zasięg - zakres - częstość kontaktu, 3. Charakterystyka przekazu, 4. Zróżnicowanie mediów, 5. Kody, 6. Odbiór mediów, 7. Pytania i zagadnienia kontrolne; II. ZNAKI: 1. Klasyfikacja znaków, 2. Rodzaje pisma, 3. Sposoby komunikacji, 4. Pytania i zagadnienia kontrolne; III. KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE: 1. Kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna, 2. Kompetencja kulturowa, 3. Kompetencja medialna, 4. Kompetencja artystyczna, 5. Pytania i zagadnienia kontrolne; IV. MEDIA: 1. Klasyfikacje mediów, 2. Pytania i zagadnienia kontrolne; V. RODZAJE KOMUNIKACJI MIĘDZY LUDŹMI: 1. Rodzaje kontaktów komunikacyjnych, 2. Pytania i zagadnienia kontrolne; VI. MODELE AKTÓW I PROCESU KOMUNIKACJI: 1. Modele dominującego czynnika, 2. Modele syntetyczne, 3. Pytania i zagadnienia kontrolne; VII. TYPOLOGIA MEDIÓW MASOWYCH: 1. Klasyfikacja wypowiedzi prasowych, 2. Rodzaje prasy, 3. Kryteria klasyfikacji prasy drukowanej, 4. Typologia gazet, 5. Typologia czasopism, 6. Typologia stacji radiowo-telewizyjnych, 7. Sieci komputerowe, 8. Agencje informacyjne, 9. "Nowe media", 10. Typologia krajowych systemów medialnych, 11. Koncepcje dziennikarstwa, 12. Pytania i zagadnienia kontrolne; VIII. FUNKCJE KOMUNIKOWANIA: 1. Funkcja a rola, 2. Klasyfikacje funkcji komunikowania, 3. Wpływ mediów na społeczeństwo, 4. Pytania i zagadnienia kontrolne; IX. GŁÓWNE ORIENTACJE W BADANIACH KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ: 1. Badania na Wschodzie, 2. Badania na Zachodzie, 3. Orientacje w nauce o komunikowaniu masowym, 4. Teoria zintegrowana, 5. Pola zainteresowania badawczego, 6. Organizacje i towarzystwa naukowe, 7. Pytania i zagadnienia kontrolne; X. TRADYCJE BADAŃ NAD KOMUNIKOWANIEM MASOWYM W EUROPIE I USA: 1. Niemiecka nauka o komunikowaniu publicznym, 2. Amerykańskie badania nad wpływem mediów, 3. Pytania i zagadnienia kontrolne; XI. TRADYCJE BADAŃ NAD KOMUNIKOWANIEM MASOWYM W POLSCE: 1. Lata 50. XX wieku, 2. Lata 60. XX wieku, 3. Lata 70. XX wieku, 4. Placówki i instytucje badawcze, 5. Nauka o komunikowaniu po 1990 roku, 6. Pytania i zagadnienia kontrolne; XII. METODY I TECHNIKI BADAWCZE: 1. Multidyscyplinarność wiedzy o komunikacji społecznej, 2. Analiza zawartości mediów, 3. Badanie przekazu punktem wyjścia do badań procesu komunikacji, 4. Badania odbioru mediów, 5. Badania nad skutkami mediów, 6. Pytania i zagadnienia kontrolne; XIII. SKUTECZNOŚĆ A SKUTKI KOMUNIKACJI. 1. Pytania i zagadnienia kontrolne; XIV. WYNIKI BADAŃ: 1. Twierdzenia uniwersalne i hipotezy szczegółowe, 2. Teorie średniego zasięgu, 3. Teorie ogólne, 4. Dorobek badań prasoznawczych, 5. Pytania i zagadnienia kontrolne; XV. WYMIAR GLOBALNY: 1. Globalizacja, 2. Komunikowanie międzynarodowe, 3. Podsumowanie, 4. Pytania i zagadnienia kontrolne; ANEKS I: 102 autorów, których trzeba znać; ANEKS II: Wprowadzenie, Murdock Pencil "Podawanie soli: stan badań".
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93054 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [297]-315, 332-333. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej