369192
Książka
W koszyku
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE: Dwugłos w sprawie kultury języka polskiego dziś ; Warianty fonetyczne a norma wymawianiowa ; O pojęciu współczesnej polszczyzny z perspektywy leksykografa ; Wymiar ilościowy w opisie współczesnej polszczyzny. II. LEKSYKA WSPÓŁCZESNEJ POLSZCZYZNY: Nowe frazeologizmy - struktury z wyrazem "półka" ; - O pewnym frazeologizmie z kręgu polszczyzny konsumpcyjnej ; Innowacje leksykalne z zakresu kulinariów w świetle normatywistki ; Czy nowe polskie zestawienia determinatywne powielają wzór angielski? ; Etyka słowa w języku młodzieży szkolnej. Rozważania nie tylko lingwistyczne ; Antyoksydanty czy przeciwutleniacze, czyli terminy naukowe w tekstach prasowych ; Językowy obraz "miłości" i "nienawiści" w definicjach metaforycznych licealistów klas pierwszych ; Znajomość związków frazeologicznych o rodowodzie mitologicznym (na podstawie badań wśród studentów) ; "No to mamy Kaczogród". O wtórnym wykorzystywaniu nazw własnych ; "Nie mamy wrogów wśród prawdziwych Polaków", czyli o wartościowaniu w dyskursie partii narodowych (od semantyki do składni) ; Kolokacje z trzonem rzeczownikowym w tekstach naukowych (na przykładzie geografii i nauk pokrewnych) ; Dom w języku najnowszego przekładu baśni Hansa Christiana Andersena. III. TEKST, JEGO CECHY I GATUNKI: Poczta literacka, czyli porady i oceny udzielane twórcom nieprofesjonalnym ; E-book - nowy gatunek tekstu? ; Internetowy komentarz sportowy na żywo jako nowa (?) formuła komentarza sportowego ; Telewizyjna prognoza pogody - syndrom estrady ; Atrakcyjny alfabet. Porządek alfabetyczny jako sposób organizacji tekstu ; Perswazyjna funkcjonalizacja form osobowych w publicystyce - na przykładzie felietonów Małgorzaty Domagalik "Druga płeć" ; Problemy opisu składniowego wypowiedzi mówionych ; Wstępniak, czyli piórem redaktora naczelnego ; Młodzież wobec tekstów hip-hopu ; Konferencja prasowa w kampanii wyborczej ; Współczesne sylwy kalendarzowe - zderzenie gatunków, stylów, światów ; Modlitwa ustalona w strukturze litanijnej sylwy ; Strategie perswazyjne w dyskursie politycznym (na przykładzie debat sejmowych) ; Strategie "słabego" i "mocnego" nakłaniania w rozmowie handlowej.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92964 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej