367819
Książka
W koszyku
Nowy świat kultury - hiperrzeczywistość i jej znaki ; Społeczny sens oraz społeczne funkcjonowanie wartości, aksjologii i edukacji aksjologicznej. Analiza metadyskursywna i jej edukacyjne implikacje ; Retoryka pomników w kontekście historii i polityki (na materiale literackim) ; "Nasze orły", "dzieci Sobieskiego", "żołnierze Janasa", czyli o polskiej tożsamości narodowej w prasie sportowej ; Nowa tożsamość w literaturze dziecięcej zamieszczonej w podręcznikach szkolnych po 1999 roku ; Aksjologiczne nacechowanie audialnych tekstów kultury (na przykładzie baśni radiowej) ; Bożonarodzeniowa choinka jako tekst kultury (między kodem werbalnym a niewerbalnym) ; Samotność jako antywartość kształtująca odbiór internetowych ogłoszeń matrymonialnych ; Problem starości w powieści Itala Sveva ; Jak interpretować "Literaturę z literatury"? "Przeszłość to obcy kraj". Literackie narracje historyczne wobec współczesnych wyzwań epistemologicznych ; Herbert-eseista jako interpretator tekstów kultury ; Utwór literacki jako metafora - na przykładzie "Poematu o mieście Lublinie" Józefa Czechowicza ; Odmienni w "Panu Tadeuszu". O rozmowie różnych estetyk w poemacie Mickiewicza ; Obrazy i wiersze formistyczne Tytusa Czyżewskiego. Metodologiczna wspólnota sztuk w perspektywie nadawczej ; Intertekstualność w powieściach dla dziewcząt na przykładzie utworów Krystyny Siesickiej, Zofii Chądzyńskiej, Marty Fox i Barbary Kosmowskiej ; Nieprofesjonalistów i znawców czytanie tekstów (kultury). O demokratycznej oraz arystokratycznej postawie odbiorców wobec literatury/sztuki ; Odbiorca i tekst w perspektywie badań czytelnictwa ; Literatura, film, telewizja - wzajemne oddziaływanie ; Czy oglądając film, widz identyfikuje się z postacią? Stary problem - nowe odczytanie ; Subiektywizm podmiotu czytającego a nauczanie literatury z perspektywy szkoły francuskiej ; W poszukiwaniu przestrzeni. Refleksje na temat sensu czytania nie tylko "lektur szkolnych" ; Szkolna polonistyka wobec tajemnicy jednostkowego "zdarzenia lektury" ; Konsekwencje interpretacyjne kontekstowego czytania. Przykład utworu Stanisława Balińskiego "O tamtej..." ; Interpretacja tekstu literackiego inaczej - ujęcia wysoko ustrukturowane ; Interpretacja czy recepcja? O dwu sposobach odczytywania tekstu poetyckiego (na przykładzie "Spartakusa" C.K. Norwida) ; Jakość czy "jakość" - organizowanie ćwiczeń w czytaniu przez studentów polonistyki ; Czytanie tekstów kultury jako dialog z tradycją ; Modelowa interpretacja utworu lirycznego w projektowaniu procesu dydaktycznego ; Polonistyczne czytanie obrazów ; Czytanie czy patrzenie? O różnych stylach odbioru malarstwa ; Uniwersalizm i partykularyzm języka sztuk pięknych - uwagi na marginesie czytania dzieł malarskich jako tekstów kultury ; Wartościowanie poza kontrolą, czyli pamflet na najnowszą sztukę plastyczną ; Sztuka jako wartość albo o muzycznym wsparciu w szkolnym procesie czytania tekstów kultury ; "Czytanie" obrazu czy przekład intersemiotyczny? Dwa teksty - literacki i malarski ; cisza - dźwięk - wizja. O intersemiotycznej naturze tekstów kultury docierających do młodych odbiorców (komiks, słuchowisko, widowisko) ; Ilustracje tomików poezji dla dzieci jako wprowadzenie do lektury ; Fotograf i jego dzieło - o Jerzym Lewczyńskim na lekcjach języka polskiego.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92691 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały ogólnopolskiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Lublinie w dn. 25-26 września 2006 r.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej