369225
Książka
W koszyku
Cz. 1. WSPÓŁCZESNA EDUKACJA DOROSŁYCH - TENDENCJE, PRZEMIANY I PROPOZYCJE TEORETYCZNO-PRAKTYCZNE: Czesław Banach - Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy ; Anna Tokárová - Vybrané genderové mýty a stereotypy - sociálno-andragogické kontexty ; Jan Kida - Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej ; Józef Skrzypczak - Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania (z perspektywy społeczeństwa wiedzy) ; Lucjan Turos - Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy ; Kazimierz Szmyd - Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości ; Janusz Czerny - Spór o status metodologiczny inteligencji ; Janusz Boczar, Monika Szczygieł-Boczar - Symptomy cywilizacji początku XXI wieku. Cz. 2. WSPÓŁCZESNY NAUCZYCIEL I UCZEŃ DOROSŁY W TEORII I PRAKTYCE OŚWIATOWEJ: Jerzy Niemiec - Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych ; Ryszard Kalamarz - Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym ; Małgorzata Dubis - Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych ; Roman Król - Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Wojciech Błażejewski - Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli ; Jolanta Szempruch - Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy ; Mária Bayerová - Možnosti vzdelávania sociálnych pracovníkov v ústavných zariadeniach pre seniorov ; Ivana Pirohová, Martina Šoltisová-Semešiová - Cieľové skupiny vo vzdelávaní dospelých - vzdelávanie seniorov ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Kulturowe uwarunkowanie postaw w procesie edukacji studentów ; Zbigniew Ruszaj - Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce ; Jerzy Potoczny - Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych ; Jadwiga Daszykowska, Magdalena Rozborska, Andrzej Żółtek - Rola nauczyciela w edukacji dorosłych ; Lucyna Mac-Czarnik - Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych. Cz. 3. ZAGROŻENIA ROZWOJU CZŁOWIEKA DOROSŁEGO: Jan Saran - Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji ; Beáta Balogová, Eva Žiaková - Osamelosť seniorov/iek a jej charakteristiky ; Beata Gumienny - Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych ; Ewa Wysocka - Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich ; Urszula Gruca-Miąsik - Moralna powinność pracowników domu pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców ; Aleksandra Kulpa-Puczyńska - Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem ; Agata Woźniak-Krakowian - Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda - refleksje psychologiczno-socjologiczne ; Adam Horbowski, Adam Krzanowski - Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego ; Józef Rejman - Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowania ; Dorota Pstrąg - Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych ; Jolanta Twardowska-Rajewska, Joanna deMezer - Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych ; Ewa Barnaś-Baran - Przyjaźń wartością człowieka dorosłego ; Tomasz Zimny - Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych. Cz. 4. ANIMACJA SPOŁECZNO-KULTURALNA I JEJ MIEJSCE W SPOŁECZNOŚCIACH LOKALNYCH: Mirosław Karapyta - Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza ; Michal Tokar - K teórii výchovných a sebavýchovných aspektov knižnej ilustrácie pre dospelých ; Jerzy Semków - Animacja spoleczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności ; Iza Marczykowska - Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju ; Marta Uberman - Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Czytelnicze "powroty", czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych ; Andrzej Stadnicki - Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych ; Beata Romanek - Kształcenie kulturalne młodzieży - założenia a rzeczywistość ; Adam Horbowski - Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim ; Anna Poprawska - Rola animatora kultury w promowaniu sztuki. Cz. 5. TRADYCJA, POTRZEBY I RZECZYWISTOŚĆ KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH: Julian Dybiec - Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości ; Grażyna Łój - Potrzeby edukacyjne ludzi starszych ; Ryszard Gerlach - Edukacja zawodowa dorosłych - konieczność czy wolny wybór? ; Eduard Lukáč - Odraz európskych inšpirácií v histórii vzdelávania dospelých na Slovensku ; Milan Goga - Európska dimenzia vo výchove a vzdelávaní dospelých ; Vladimír Frk, Peter Roháč - Súčasné zameranie profesijnej andragogiky na Slovensku ; Joanna Górna - Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym - na przykładzie UTW w Częstochowie ; Narcyz Piórecki - Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce ; Elżbieta Socha - Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dorosłej młodzieży ; Bożena Czarny - Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej (komunikat z badań).
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96604 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Dot. m.in. kształcenia animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim i działalności edukacyjnej w Arboretum Bolestraszyce. Także m.in. badania przeprowadzone w Rzeszowie (s. 103, 127, 176, 272, 374), Łańcucie i Słocinie (s. 273, 374).
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej