369650
Książka
W koszyku
1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE: I. Podstawowe rozróżnienia ; II. Zasady i wartości. 2. DEONTOLOGIA: I. Kodeksy: ich rodzaje i treść ; II. Czego brakuje w kodeksach ; III. Przykłady kodeksów. 3. PRAKTYKA: I. M*A*S - czyli jak sprawić, by media przestrzegały przyjętych zasad ; II. Krytyka i przeszkody.
Czy mediom jest potrzebny kodeks etyczny? Jak daleko może się posunąć dziennikarz, na przykład pokazując ludzkie cierpienie i śmierć? Czy prezenter telewizyjny powinien brać udział w reklamach? Czy wolność prasy, radia i telewizji ma jakieś granice? Czy dopuszczalne jest mieszanie informacji z rozrywką ? Coraz częściej zadajemy sobie podobne pytania. Książka Claude'a-Jeana Bertranda, profesora Université de Paris II, ukazuje różne systemy zasad i reguł, które przyczyniłyby się do tego, aby media dobrze i uczciwie wypełniały swą funkcję społeczną. Autor pisze o wartościach, na których opierają się istniejące w przeszłości i obecnie kodeksy etyczne mediów, cytuje niektóre zapisy, wskazuje braki. Wymienia także stosowane w różnych krajach środki, mające na celu zapewnienie odpowiedzialności mediów. [Instytut Wydawniczy Pax, 2007]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92324 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 263-[268].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej