369700
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Wprowadzenie do wydania polskiego ; Między stuleciami / Zbigniew Bauer ; Prolog: zbiór danych Wiertowa. WPROWADZENIE - Kronika prywatna ; Teoria teraźniejszości ; Mapowanie nowych mediów: metoda ; Mapowanie nowych mediów: organizacja ; Terminy: język, obiekt, reprezentacja. CZYM SĄ NOWE MEDIA? - W jaki sposób media stały się nowe ; Podstawowe pojęcia nowych mediów: Reprezentacja numeryczna, Modularność, Automatyzacja, Wariacyjność, Transkodowanie ; Czym nie są nowe media: Kino jako nowe media, Mit cyfryzacji, Mit interaktywności. INTERFEJS - Język interfejsów kulturowych: Interfejsy kulturowe, Druk, Kino, HCI: reprezentacja versus sterowanie ; Ekran i użytkownik: Geneza ekranu, Ekran i ciało, Reprezentacja versus symulacja. OPERACJE - Menu, filtry, wtyczki: Logika selekcji, Postmodernizm i Photoshop, Od obiektu do sygnału ; Kompozytowanie: Od strumieni obrazów do modularnych mediów, Opór wobec montażu, Archeologia kompozytowania: kino, Archeologia kompozytowania: wideo, Cyfrowe kompozytowanie, Kompozytowanie i nowe typy montażu ; Teleakcja: Reprezentacja versus komunikacja, Teleobecność: iluzja versus działanie, Obrazy-narzędzia, Telekomunikacja, Dystans i aura. ILUZJE - Syntetyczny realizm: Technologia i styl w kinie, Technologia i styl w animacji komputerowej, Ikony mimesis ; Syntetyczny obraz: Georges Mélies - ojciec grafiki komputerowej, "Park Jurajski" i realizm socjalistyczny ; Iluzja, narracja, interaktywność. FORMY - Baza danych: Logika bazy danych, Dane i algorytm, Baza danych i narracja, Paradygmat i syntagma, Kompleks bazy danych, Kino oparte na bazie danych: Greenaway i Wiertow ; Nawigowalna przestrzeń: "Doom" i "Myst", Przestrzeń komputerowa, Poetyka nawigacji, Nawigator i eksplorator, Kino-oko i symulatory, "EVE" i "Place". CZYM JEST KINO? - Kino cyfrowe a historia ruchomych obrazów: Kino - sztuka indeksowa, Krótka archeologia ruchomych obrazów, Od animacji do kina, Nowe spojrzenie na kino, Kino-oko a kino-pędzel ; Nowy język kina: Kinowe i graficzne - kinegratografia, Nowa temporalność: pętla jako mechanizm narracyjny, Montaż przestrzenny i makrokino, Kino jako przestrzeń informacji, Kino jako kod.
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-92308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-659 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 51-53. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej