368726
Książka
W koszyku
Rozpoczynając swą opowieść (ostatecznie cała książka to jakby zbiór różnych wersji tego typu historii dopasowanych do jednego, głównego wątku) nasz narrator zauważa pewną prawidłowość: otóż przyczyną zaczynającą cały proces snucia opowieści jest nadmiar doświadczenia. Człowiek coś przeżył, doświadczył czegoś, a teraz szuka do tego historii - jak zauważa. Opowiadania czy to w wersji dla Camilli Huber, czy też realizowane nieustannie przy pomocy wyobraźni, gdzie on - Gentenbein (a może Enderlin, Svoboda?) odgrywa coraz to inną rolę w stosunku do różnych postaci tego dramatu (głównie do Lili), próbując zrozumieć postawę wszystkich uczestników tej niemal teatralnej sytuacji (nie bez powodu Lila pracuje jako aktorka)- są pewną koniecznością strukturalną. Bo jak teraz zmieścić ludzką istotę w zamkniętej, spójnej historii? Każdy człowiek ma wiele twarzy - to banał znany już na pewno od czasu Stevensona, ale nie każdy potrafi tak o tym opowiedzieć. Skala niepewności widoczna w sformułowaniach "powiedzmy, że nazywam się..." i "wyobrażam sobie:" pozwala domyślić się poziomu komplikacji życia, niejednoznacznego, możliwego i cały czas dającego się modelować. Stąd najprawdopodobniej perspektywa bohatera jest perspektywą post factum. Dynamiczne życie, życie w aktualności nie pozwala na takie manipulacje. Przeczytajcie tę książkę, a może dowiecie się jak wiele można zobaczyć nie widząc nic. [lubimy czytać.pl, 2016]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28917 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Mein Name sei Gantenbein
Uwaga ogólna
Tzw. Seria Nike
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej