373455
Książka
W koszyku
(Monografie Pedagogiczne / pod red. Bogdana Suchodolskiego ; t. 25)
WSTĘP: Epoka przemian ; Cywilizacja dźwięku transmitowanego ; ANALIZA ESTETYCZNA: Stanowisko teoretyczne ; Spór o istnienie dzieła sztuki ; O działalności tematotwórczej i interpretacyjnej w sztuce ; O naturalizmie i realizmie w sztuce ; O sztukach mniej i bardziej wartościowych ; O bezpośredniej i pośredniej przedmiotowości w sztuce ; Kilka słów o pojmowaniu terminu "sztuka" używanego w tej pracy ; Konieczność zastosowania nowych kryteriów klasyfikacyjnych ; Definicja ogólna nowej grupy dziedzin sztuki ; Wstępna definicja fonografiki w wyniku analizy klasyfikacyjnej ; Problematyka terminologiczna ; O sztuce fonograficznej: Charakterystyka ogolna ; Fonografika a "mass media" ; Fonografika a muzyka i literatura ; Fonograficzny obraz środowiska akustycznego ; O funkcjach poznawczych fonogramu ; O procesie twórczym w fonografice ; O formie fonograficznej ; O stylach w fonografice ; Piękno w fonografice ; O specyfice fonografiki ; Problematyka wartościowania ; Definicja fonografiki jako sztuki ; PEDAGOGICZNA ANALIZA PRZEZYCIA FONOGRAFICZNEGO: Wprowadzenie ; Psychologia słuchacza: Problematyka wrażliwości słuchowej ; Problematyka poczucia rytmicznego i agogicznego ; Problematyka rozumienia konwencji językowej muzyki i literatury ; Problematyka zdolności odczuwania wielości elementów dzieła utrwalonego w zapisie fonograficznym ; Problematyka poczucia "barwy" sygnału brzmieniowego ; Problematyka pamięci słuchacza ; Problem poczucia formy utworu ; O przeżyciu fonograficznym: Awizualność procesu percepcyjnego zapisu fonograficznego ; Fizjologiczne uwarunkowanie procesu percepcyjnego zapisu fonograficznego ; Uwarunkowanie procesu percepcyjnego wartościami pochodzenia technicznego ; Wpływ zadatków wrodzonych ; O percepcji indywidualnej fonogramu i o percepcji w grupie społecznej ; O uległości fonograficznej i procesie powstawania emocji estetycznej ; Wpływ czynników pozafonograficznych ; Sposób oddziaływania fonogramu ; Wnioski końcowe z analizy psychologicznej ; WNIOSKI PEDAGOGICZNE: Pedagogiczna analiza kultury współczesnej ; Konieczność nowego spojrzenia na problematykę wychowania estetycznego ; O znaczeniu wychowania fonograficznego ; Wpływ wychowania estetycznego perceptora na podatność fonograficzną ; Próba wyjaśnienia dwóch zagadnień spornych: O bezpośrenim i pośrednim kontakcie z dziełem sztuki ; O biernym i aktywnym kontakcie ze sztuką ; ZAKOŃCZENIE.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9893 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [248]-250.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej