367690
Książka
W koszyku
ANTAGONISTYCZNY CHARAKTER CYWILIZACJI BURŻUAZYJNEJ A SOCJALIZM: Narodziny i rozwój cywilizacji burżuazyjnej ; Sprzeczności burżuazyjnego modelu życia ; To, czemu się przeciwstawiamy, i to, co akceptujemy ; Antagonistyczny charakter cywilizacji burżuazyjnej i jego źródła ; Czy natura ludzka jest niezmienna? ; Cywilizacja burżuazyjna w Polsce ; CYWILIZACJA SOCJALISTYCZNA - WCZORAJ, DZIŚ, JUTRO: Koncepcja wychowania w epoce narodzin socjalizmu ; Rewolucja Październikowa i nowe zadania wychowania ; Filozoficzne problemy rewolucyjnej roli ludzi ; Wychowawcze konsekwencje dialektycznej jedności podmiotu i przedmiotu ; Socjalistyczne wychowanie dla przysłości ; Zbieżnośc interesów społecznych i jednostkowych ; Problem jakości człowieka i jego rozwoju ; CELE WYCHOWANIA: Przygotowanie ludzi do społecznych obowiązków i rozwoju osobistego ; Trzy dawne sposoby określania celów wychowania ; Podstawy socjalistycznej teorii celów wychowania ; Cele wychowania z punktu widzenia potrzeb społeczeństwa ; Cele wychowania z punktu widzenia potrzeb jednostki ; Zbieżność obu punktów widzenia ; Trzy cele wychowania socjalistycznego ; Cele wychowania socjalistycznego a dziedziny wychowawczej działalności ; RÓŻNORODNOŚĆ I JEDNOŚĆ WYCHOWANIA: Krytyka tradycyjnej klasyfikacji działalności wychowawczej ; Nowe rodzaje działalności wychowawczej ; Wychowanie przez obiektywny świat ludzkiej cywilizacji ; Jedność działalności wychowawczej osiagana przez jej pogłębienie ; Wychowanie osobowości: różnorakość i jedność działań człowieka ; Struktura i dynamika osobowości ; OSOBOWOŚĆ ZAANGAŻOWANA: Krytyka personalizmu i pojęcie osobowości ; Zlekceważenie historycznego aspektu życia osobowego ; Marksowska antropologia filozoficzna ; Przyswojenie i przezwyciężenie dotychczasowych osiągnięć cywilizacji ; Pojęcie zaangażowania ; TRUDNE PROBLEMY WYCHOWANIA WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: Upadek czy rozwój cywilizacji? ; Konflikt między rzeczywistością teraźniejszą a perspektywami przyszłości ; Zaangażowanie i działanie jako przezwyciężenie tego konfliktu ; Walka o zwycięstwo dobra ; Wychowanie uczuć ; FILOZOFICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI SOCJALISTYCZNEJ: Pedagogika socjalistyczna i pedagogika burżuazyjna ; Polemika Marksa z sensualistyczną teorią człowieka: aktywny charakter istoty ludzkiej ; Polemika Marksa z Heglem: materialno-społeczny charakter aktywności człowieka ; Krytyka Feuerbacha: kształcenie świadomości i przekształcanie życia ; Rewolucyjna praktyka ; Historyczna trwałość założeń pedagogiki socjalistycznej ; ZAKOŃCZENIE: Rozważania teoretyczne i praktyka społeczno-kulturalnego życia w PRL ; Pojęcie kultury ; Dostęp do kultury i postawy twórcze ; Kultura żywa i powszednia ; Kultura i praca ; Kultura "bezinteresowną" potrzeba ludzi ; Kultura i współżycie ; Teoria i praktyka wychowania nowych ludzi ; WSKAZÓWKI DO SAMOKSZTAŁCENIA.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8411 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej