367640
Książka
W koszyku
Część pierwsza: I. PRZEDMIOT, METODA I CEL PRACY: 1. Przedmiot pracy ; 2. Metoda pracy ; 3. Cel pracy ; II. UWAGI I WYJAŚNIENIA WSTĘPNE: 1. Prawidłowy rozwój osobowości dziecka ; 2. Zaburzony rozwój osobowości dziecka. Niektóre trudności wychowawcze i nieprawidłowe cechy osobowości ; 3. Psychopatia, neurotyczność i nerwowość dziecięcia ; III. KRYTYKA BURŻUAZYJNYCH TEORII NA TEMAT PRZYCZYN PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH ; IV. PRZYCZYNY PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH W ŚWIETLE POGLĄDÓW I DZIAŁALNOŚCI PEDAGOGICZNEJ A. MAKARENKI ; Część druga: I. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ I OSÓB BADANYCH: 1. Ogólny przegląd grup badanych ; 2. Opis sposobu przeprowadzania badań w grupie podstawowej ; 3. Wiek i płeć badanych ; 4. Pochodzenie społeczne badanych ; 5. Sytuacja rodzinna badanych ; 6. Sytuacja szkolna badanych ; II. ANALIZA PROCESU WYKOLEJENIA BADANYCH: 1. Początek procesu wykolejenia w wieku przedszkolnym ; 2. Początek procesu wykolejenia w wieku szkolnym ; 3. Przestępczość nie poprzedzona procesem wykolejenia. Przerwanie procesu wykolejenia ; III. WYKOLEJENIE JAKO DROGA WIODĄCA DZIECKO DO PRZESTĘPCZOŚCI: 1. Wagary i ucieczki z domu jako szczególnie ważny moment w procesie wykolejenia badanych ; 2. Związek wagarów i ucieczek z przestępczością badanych ; IV. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI A PRZESTĘPCZOŚĆ BADANYCH: 1. Rozsiew psychopatycznych, neurotycznych i nerwowych zaburzeń wśród badanych ; 2. Analiza wybranych przypadków dzieci przestępczych o zaburzonych osobowościach ; 3. Przyczyny powstawania zaburzeń osobowości u badanych ; 4. Rola zaburzeń osobowości w trudnościach wychowawczych i przestępczość badanych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8820 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [148]-150.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej