367570
Książka
W koszyku
PROBLEM ORIENTACJI W PRAWEJ I LEWEJ STRONIE WŁASNEGO CIAŁA W LITERATURZE: Uwagi wstępne ; I. Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała i przestrzeni w świetle psychometrii: Próba prawa ręka - lewe ucho - testem inteligencji ; Skale rozwojowe orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała i przestrzeni ; II. Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała w świetle patologii: Ogólny przegląd zaburzeń orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała na tle zaburzeń schematu ciała ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a zaburzenia lateralizacji ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a zaburzenia mowy ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a zaburzenia w czytaniu, pisaniu i liczeniu ; Zaburzenia orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a niedorozwój ruchowy i umysłowy ; III. Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała w śietle wybranych zagadnień z psychologii rozwojowej: Rozwój orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała a tle rozwoju orientacji przestrzennej dziecka ; Orientacja w prawej i lewej stronie własnego ciała a aktywność ruchowa dziecka ; Orientacja w prawej i lewej stronie a rozwój mowy dziecka ; Orientacja w prawej i lewej stronie a rozwój umysłowy dziecka ; IV. Czynniki warunkujące rozwój orientacji dziecka w prawej i lewej stronie własnego ciała: Rola czynników sensoryczno-motorycznych ; Rola czynników słowno-pojęciowych ; Działanie jako czynnik rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; Lateralizacja jako czynnik rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; Środowisko jako czynnik rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; Inne czynniki rozwoju orientacji dziecka w prawej i lewej stronie ciała ; BADANIA WŁASNE: Uwagi wstępne ; V. Rola środowiska, niezamierzonego uczenia i różnic indywidualnych między dziećmi w powstawaniu ich orientacji w stronach własnego ciała (W świetle wstępnych obserwacji): Wprowadzenie ; Zależność tworzenia się orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała od środowiska i niezamierzonego uczenia ; Wpływ indywidualnych różnic rozojowych, istniejących między poszczególnymi dziećmi, na kształtowanie się ich orientacji w prawej i lewej stronie własnego ciała i przestrzeni ; VI. Powstawanie orientacji dziecka w stronach własnego ciała w naturalnych warunkach życiowych (W świetle odpowiedzi dzieci na pytania o ich prawe i lewe kończyny, uszy i oczy): Wprowadzenie ; Odpowiedzi dziecki na pytania o icj prawe i lewe kończyny, uszy i oczy w świetle badań wstępnych ; Charakterystyka badań usystematyzowanych ; Analiza odpowiedzi dzieci na pytania o ich prawe i lewe kończyny, uszy i oczy ; Etapy rozwoju orientacji dziecka w prawych i lewych częściach własnego ciała ; VII. Powstawanie orientacji dziecka w prawej i lewej stronie własnego ciała w warunkach eksperymentu laboratoryjnego: Wprowadzenie ; Ogólna charakterystyka przeprowadzonych badań i osób badanych ; Analiza wyników badań eksperymentalnych ; Prawidłowości ujawnione w przebiegu badań eksperymentalnych ; VIII. Psychologiczna analiza rozwoju orientacji dziecka w stronach własnego ciała: Charakterytyka rozwoju orientacji dziecka w stronach własnego ciała w naturalnych warunkach życiowych ; Mechanizm rozwoju orientacji dziecka w stronach własnego ciała ; Próba prawa ręka - lewe ucho w świetle przeprowadzonych badań.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8050 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 169-[182].
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. w jęz. fr.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej