369113
Brak okładki
Książka
W koszyku
Skuteczność kar w wychowaniu / Stanisław Mika. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1969. - 292, [3] s. : rys., err. ; 18 cm.
POGLĄDY NA KARANIE NIEKTÓRYCH PSYCHOLOGÓW UCZENIA SIĘ: Początek kontrowersji na temat karania ; Świat bez kar ; Bodźce awersyjne ; Kara ; Świat pełen kar ; Mechanizm karania ; Poglądy dotyczące kary w teoriach uczenia się. Podsumowanie ; POGLĄDY PSYCHOLOGÓW SPOŁECZNYCH NA KARANIE: Rola karania w genezie przestępczości nieletnich ; Karanie a uczenie się zachowań agresywnych ; Ososbowość autorytarna ; Perswazja i stosunek do karanego a skuteczność karania ; Eksternalizacja i internalizacja kar ; Poglądy na karanie w psychologii społecznej. Posumowanie ; ZAŁOŻENIA I HIPOTEZY ; METODA, ZAKRES I TEREN BADAŃ: Dobór osób badanych z terenu szkoły ; Kwestionariusz wywiadu ; Opis badanej grupy: Charakterystyka uczniów trudnych, średnich i wyróżniających się ; Podsumowanie ; STOSUNEK DO SPOŁECZNEGO ŹRÓDŁA KARANIA: Stosunek do szkoły: Stosunek do szkoły chłopców trudnych, średnich i wyróżniających się ; Stosunek uczniów do szkoły a skuteczność karania (niezależnie od podziału na grupy uczniów trudnych, średnich i wyróżniających się) ; Skuteczność karania a stosunek uczniów do szkoły mierzony wskaźnikami skonstruowanymi na podstawie danych z wywiadu ; Stosunek do rodziców: Stosunek dzieci do rodziców w grupach uczniów trudnych, średnich i wyróżniających się ; Stosunek do rodziców a skuteczność stosowanych przez nich kar ; Stosunek do rodziców a posłuszeństwo wobec nich i postępy w nauce w szkole ; Podsumowanie ; CZYNNIKI SPOŁECZNE DETERMINUJĄCE STOSUNEK KARANEGO DO KARZĄCEGO: Stosunek dziecka do rodziców a spostrzegany przez nie stosunek rodziców do niego ; Rodzaje stosowanych kar: Kara stosowana przez rodziców i nauczycieli ; Rodzaje kar stosowanych w szkole ;Częstość stosowania kar: Częstość stosowania kar przez rodziców ; Częśtość stosowania kar w szkole ; Podsumowanie ; AKCEPTACJA NORM A SKUTECZNOŚĆ KARANIA: Akceptacja norm szkolnych przez uczniów trudnych, średnich i wyróżniających się: Wagary jako wskaźnik akceptacji norm ; Akceptacja norm prawnych przez więźniów recydywistów i nierecydywistów ; Akceptacja norm a wpływ grup rówieśniczych i rodziców: Charakterystyka grup rówieśniczych i wpływy rodziców ; Akceptacja norm przez karanego a jego stosunek do karzącego ; AKCEPTACJA KAR PRZEZ KARANYCH I ICH REAKCJE EMOCJONALNE NA UKARANIE: Warunki akceptacji kary ; Reakcje emocjonalne karanego na stosowane kary: Reakcje emocjonalne uczniów na kary stosowane w szkole ; Reakcje emocjonalne uczniów na kary stosowane przez rodziców Reakcje emocjonalne na karanie a skuteczność karania ; ANEKS: Kwestionariusz wywiadu.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8801 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 285-[289].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej