367755
Książka
W koszyku
ZAGADNIENIA WSTĘPNE: 1. Geneza książki ; 2. Bibliografia, stan badań nad muzyką filmową ; 3. Metoda badań ; 4. Rozwój muzyki w filmie niemym i dźwiękowym ; II. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Film dźwiękowy - nowy gatunek sztuki syntetycznej ; 2. Film dźwiękowy a inne sztuki ; 3. Film dźwiękowy a inne gatunki syntetyczne ; 4. Ontologiczna struktura filmu dźwiękowego: a) Warstwy i struktura sfery wizualnej w filmie dźwiękowym ; b) Elementy i struktura warstwy słuchowej w filmie dźwiękowym ; 5. Jedność warstw w filmie dźwiękowym ; III. PODSTAWY WIĘZI MUZYKI I OBRAZU W FILMIE DŹWIĘKOWYM: 1. Więź ontologiczna ; 2. Problem przestrzeni w filmie i muzyce ; 3. Problem czasu w filmie i muzyce ; 4. Więź psychologiczna i genetyczna muzyki i obrazu ; IV. FUNKCJE MUZYKI W FILMIE NIEMYM I DŹWIĘKOWYM: 1. Muzyka i jej funkcje w filmie niemym ; 2. Stosunki między sferą słuchową i wizualną w filmie dźwiękowym ; 3. Systematyzacja stosunków muzyki i zjawisk wizualnych w filmie dźwiękowym ; V. FUNKCJE SFERY SŁUCHOWEJ W FILMIE DŹWIĘKOWYM: 1. O ilustracyjności muzycznej ; 2. Muzyka jako środek podkreślania ruchów ; 3. Stylizacja muzyczna odgłosów realnych ; 4. Muzyka jako reprezentacja przestrzeni filmowej ; 5. Muzyka jako reprezentacja czasu przedstawionego ; 6. Deformacja materiału dźwiękowego ; 7. Muzyka jako podstawa komentarza odautorskiego ; 8. Muzyka w swej naturalnej roli ; 9. Muzyka jako środek ujawniania przeżyć psychicznych: a) Muzyka jako znak spostrzeżeń ; b) Muzyka jako środek ujawniania wspomnień ; c) Muzyka jako odbicie wyobrażeń wytwórczych ; d) Muzyka jako środek ujawniania treści marzeń sennych ; e) Muzyka jako treść halucynacji ; f) Muzyka jako środek ujawniania emocji ; g) Muzyka jako znak aktów woli ; 10. Muzyka jako podłoże wczuwania się widza w treść filmu ; 11. Muzyka jako symbol ; 12. Muzyka jako środek antycypacji fabuły ; 13. Muzyka jako środek formalnie jednoczący ; 14. Wielowarstwowość i wielofunkcyjność muzyki w filmie ; 15. Funkcje efektów szmerowych ; 16. Rola mowy w filmie ; 17. Rola ciszy w filmie ; VI. PROBLEMY FORMY I STYLU W MUZYCE FILMOWEJ: 1. Forma i architektonika w muzyce filmowej ; 2. Technika motywów przewodnich ; 3. Pieśń w filmie dźwiękowym ; 4. Instrumentacja w muzyce filmowej ; 5. Muzyka elektronowa i konkretna w filmie ; 6. Zagadnienie stylu w muzyce filmowej ; 7. Cytat w muzyce filmowej ; VII. MUZYKA W RÓŻNYCH GATUNKACH FILMOWYCH: 1. Opera, balet, operetka, komedia filmowa w filmie ; 2. Muzyka w różnych gatunkach filmowych ; 3. Muzyka w filmach animowanych ; 4. Muzyka w filmach eksperymentalnych ; 5. Problem komizmu muzyczno-filmowego ; VIII. PSYCHOLOGICZNE PROBLEMY MUZYKI FILMOWEJ: 1. Specyfika percepcji muzyki filmowej ; 2. Specyfika twórczości muzycznej dla filmu ; 3. Społeczno-wychowawcza rola muzyki filmowej ; IX. ZAKOŃCZENIE: 1. O specyfice muzyki filmowej ; 2. Wpływ filmu dźwiękowego na inne sztuki ; 3. Podsumowanie ; Filmy omawiane w tekście.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9554 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [458]-476. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej