369253
Książka
W koszyku
SZTUKA FILMOWA, JEJ GATUNKI I ŚRODKI WYRAZU: Rodzaje i gatunki filmu: Fabularne gatunki filmu ; Niefabularne gatunki filmu ; Język filmu ; Gatunki i formy filmów dla dzieci: Postacie w filmach dla dzieci ; Bajka i baśń ; Adaptacje znanych utworów literackich ; KWALIFIKACJA FILMÓW DLA DZIECI I MŁODZIEŻY A ODBIÓR FILMU: Kwalifikacja za granicą filmów fabularnych dla dzieci: Przyjęte granice wieku ; Kryteria kwalifikacji filmów fabularnych. Zespoły kwalifikacyjne ; Obniżanie granic wieku przy kwalifikacji filmów fabularnych w wyniku systematycznej pracy z filmem ; Podstawowe błędy klasyfikacji filmów dla dzieci i młodzieży ; Psychologiczne problemy: fazy rozwojowe a odbiór filmu: Charakterystyka dzieci w pierwszej fazie rozwojowej (7, 8, 9 lat) ; Charakterystyka dzieci w drugiej fazie rozwojowej (10, 11, 12 lat) ; Charakterystyka młodzieży w trzeciej fazie rozwojowej (13,14, 15 lat) ; Młodzież w czwartej fazie rozwojowej (16, 17, 18 lat) ; Proponowane granice wieku przy kwalifikacji filmów dla dzieci i młodzieży ; Różnice w kwalifikacji filmów przeznaczonych do rozpowszechniania w kinach oraz do wykorzystania w pracy szkolnej i pozaszkolnej ; FILM W PRACY NAUCZYCIELI W RÓŻNYCH KRAJACH: Niechęć intelektualistów do filmu w początkach jego istnienia ; Związek Radziecki ; Anglia ; Stany Zjednoczone ; Francja ; Polska ; ROLA FILMU W PROCESIE WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO: Cele wychowania estetycznego ; Budzenie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki ; Budzenie zainteresowań sztuką filmową ; Rola filmu w budzeniu wrażliwości na piękno przyrody ; Korzystanie z filmu w podnoszeniu kultury życia codziennego ; FILM I WYCHOWANIE UMYSŁOWE UCZNIÓW: Co to znaczy "rozumieć film"? ; Procesy umysłowe towarzyszące oglądaniu filmu: Wydarzenia stają się przesłankami ; Przesłanki tkwią w gatunku filmowym ; Przesłanki środowiskowe i obyczajowe ; Inne procesy umysłowe towarzyszące oglądaniu filmu ; Metody pracy z filmem: Dyskusja po projekcji filmu ; ROLA FILMU W KSZTAŁTOWANIU MORALNYCH POSTAW UCZNIÓW: Film na lekcjach wychowawczych w niższych klasach szkoły podstawowej: Czy dzieci rozumieją morał filmu? ; Baśń ; Powiastki filmowe ; Praca w klasach VI-VIII: Stosunek do ludzi starszych ; Bohaterstwo ; Faszyzm ; Uczeń i szkoła ; Komedie ; FILMOWE CYKLE TEMATYCZNE: Dyskusje z młodzieżą szkół średnich: Młodzież na ekranie ; Wybór wartości moralnych przez bohaterów filmu ; Konsekwencje rozwodów ; PROBLEMY OKRUCIEŃSTWA NA EKRANIE: Czego boją się dzieci? ; O różnorodnych funkcjach okrucieństwa na ekranie: Okrucieństwo baśni ; Filmy grozy ; Kryminały ; Westerny ; Wojny na ekranie ; Okrucieństwo w dramatach społecznych ; Okrucieństwo w grotesce i komedii ; Okrucieństwo w filmach dokumentalnych ; Zbrodnie na ekranie w opinii pedagogów ; WYCHOWAWCZE PROBLEMY MIŁOŚCI NA EKRANIE: Nagość w filmach ; Miłość ; Melodramat ; Obrazy szczęścia na ekranie ; PODSTAWOWE FORMY PRACY Z FILMEM: Film fabularny jako pomoc dydaktyczna ; Film w pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej: Kółka wąskiej taśmy ; Dziecięce i młodzieżowe dyskusyjne kluby filmowe.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8767 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 202-[205].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej