378391
Książka
W koszyku
Przedmowa ; Rozwój treści słownika dzieci. Zagadnienie i niektóre wyniki badań: I. Cel pracy i założenia teoretyczne: 1. Rozwój słownika dziecka a rozwój jego wyobrażeń i pojęc o świecie ; 2. Analiza czynników, od których zależy przyswajanie sobie przez dziecko nowych wyrazów jako sygnałów słownych rzeczy i zjawisk już znanych lub dopiero poznawanych ; 3. Zagadnienie podobieństwa treści słownika u dzieci wychowujących się w podobnych warunkach ; 4. Praktyczne znaczenie badan nad rozwojem treści słownika u dzieci i młodzieży ; II. Metoda i niektóre wyniki badań: !. Metoda badań ; 2. Sprawozdanie z niektorych wyników naszych badań ; 3. Jakie podobienstwa wykazują słowniki różnych dzieci w tym samym wieku pod względem treści rzeczowników i czasowników ; Streszczenie ; Załącznik: Materiał rzeczowników i czasowników ; Rozwój i funkcje przymiotników w mowie dzieci do lat sześciu: I. Zakres przymiotników ; II. Klasyfikacja przymiotników ; III. Wzrost liczby przymiotników w słownictwie dzieci ; IV. Proporcja kategorii znaczeniowych przymiotników ; V. Częstość występowania poszczególnych przymiotników ; VI. Przymiotniki wartościujące ; VII. Przymiotniki określające cechy sensoryczne ; VIII. Przymiotniki określające cechy pośrednie ; Podsumowanie ; Załącznik: Zestawienie słownika przymiotników dwojga dzieci ; Rozwój rozumienia i posługiwania się przez dzieci pojęciami stosunków określanymi przez przyimki i przysłówki: I. Problematyka badań ; II. Rozwój rozumienia i wyrażania stosunków określanych przyimkami u dzieci 2- i 3-letnich ; III. Stosunki określane spójnikami i metoda badania sposobu ujmowania ich przez dzieci ; IV. Ujmowanie stosunków określanych spójnikami parataktycznymi przez dzieci do lata trzech ; V. Ujmowanie stosunków określanych spójnikami hipotaktycznymi przez dzieci do lat trzech ; VI. Rola spójników w rozwoju mowy i myślenia dziecka ; Rozwój struktury i funkcji zdań w mowie dziecka: Wprowadzenie : I. Metodologiczne problemy psychologicznej i lingwistycznej analizy mowy dziecka ; II. Rozwój zdań w mowie dziecka na tle dotychczasowych badań ; III. Analiza ilościowa struktury wypowiedzń dwojga dzieci w wieku od 1:0 do 6;0 ; IV. Rozwój struktury zdania pojedynczego i jego funkcji poznawczych ; V. Rozwój ujmowania związków i stosunków między elementami myśli za pomocą zdań złożonych ; VI. Funkcje mowy dziecka a jego aktywnosć ; Zakończenie: Podsumowanie wyników pracy ; O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka z pierwszych lat jego życia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3847 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej