367144
Książka
W koszyku
1. KULTURA MASOWA I KULTURA POPULARNA: Kultura masowa i społeczeństo masowe ; Debata nad kulturą masową ; Kultura masowa i amerykanizacja ; Amerykanizacja a krytyka teorii kultury masowej ; Krytyka teorii kultury masowej ; Dalsze lektury ; 2. SZKOŁA FRANKFURCKA I PRZEMYSŁ KULTURALNY: Poczatki szkoły frankfurckiej ; Teoria faszyzmu towarowego ; Szkoła frankfurdzka i teoria nowoczesnego kapitalizmu ; Przemysł kulturalny ; Przemysł kulturalny i muzyka popularna ; Teoria muzyki popularnej Adorna, cadillaki i doo-wop ; Szkoła frankfurcka: ocena krytyczna ; Benjamin i krytyka szkoły frankfurckiej ; 3. STRUKTURALIZM, SEMIOLOGIA I KULTURA POPULARNA: Językoznwstwo strukturalne i idee de Saussure'a ; Strukturalizm, kultura i mit ; Strukturalizm i James Bond ; Barthes, semiologia i kultura popularna ; Le Degré zéro de l'écriture ; Mity i kultura popularna ; Burżuje i pisarki kobiece ; Strukturalizm i semiologia: niektóre kluczowe problemy ; Strukturalizm Lévi-Straussa ; Semiologia Rolanda Barthesa ; Dalsze lektury ; 4. MARKSIZM, EKONOMIA POLITYCZNA I IDEOLOGIA: Marks i ideologia ; Marksizm i ekonomia politycza ; Granice ekonomii politycznej ; Teoria ideologii Althussera a marksizm strukturalny ; Marksizm Althussera: determinizm ekonomiczny i ideologia ; Gramsci, marksizm i kultura popularna ; Pojęcie hegemonii Gramsciego ; Wnioski: marksizm, marksizm Gramsciego i kultura popularna ; Dalsze lektury ; 5. FEMINIZM I KULTURA POPULARNA: Krytyka feministyczna ; Kobiety i reklama ; Feministyczna analiza kultury popularnej ; Feminizm i kultura masowa ; Teoria feministyczna i krytyka analizy treści ; Teoria feministyczna, patriarchat i psychoanaliza ; Teoria feministyczna i badania ideologii ; Analiza feministyczna, semiologia i ideologia ; Analiza feministyczna, ideologia i publiczność ; Wnioski ; Dalsze lektury ; 6. POSTMODERNIZM I KULTURA POPULARNA: Co to jest postmodernizm? ; Załamanie się różnicy między kulturą i społeczeństwem ; Nacisk na styl kosztem treści ; Załamanie się rozróżnienia sztuki i kultury popularnej ; Zamieszanie wokół czasu i przestrzeni ; Schyłek metanarracji ; Współczesna kultura popularna i pstmodernizm ; Architektura ; Kino ; Telewizja ; Reklama ; Muzyka pop ; Wyłonienie się postmodernizmu ; Konsumeryzm i nasycenie mediami ; Nowe zajęcia klasy średniej i rynek konsumencki ; Erozja tożsamości zbiorowych i prywatnych ; Granice postmodernizmu ; Dalsze losy ; 7. WNIOSKI: Dyskurs i kultura popularna ; "Dialogowe" podejście do kulturu popularnej ; Populizm kulturalny ; Dalsze losy.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-008 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78737 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-0 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej