369167
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Czy Google nas ogłupia? ; W czym tkwi problem? ; Kto pozwala innym myśleć za siebie, nigdy nie zostanie ekspertem ; Zacofany, romantyczny, wrogi wobec techniki? ; Tu chodzi o dobro naszych dzieci ; 1. LONDYŃSKIE TAKSÓWKI: Nawigacja - w głowie i poza nią ; Proces uczenia się zachodzący w mózgu ; 2. GDZIE JESTEM?: Demencja ; Orientacja przestrzenna Trenowanie neuronów jak mięśni ; Ślad pamięciowy ; Umysłowa degradacja ; Nowe komórki w starych mózgach ; 3. SZKOŁA - KOPIOWANIE I WKLEJANIE ZAMIAST CZYTANIA I PISANIA?: Głębokość przetwarzania informacji ; Powierzchowność - cyfrowe media zmniejszają głębokość przetwarzania ; Dla każdego ucznia po laptopie? ; Laptopy i tablice interaktywne w klasach szkolnych -jak wygląda rzeczywistość ; Komputery i internet w szkole - aktualne dane ; Historia maszyn "udaremniających" uczenie się ; Nauka kontra gospodarka ; 4. CO JEST LEPSZE - ODKŁADANIE INFORMACJI DO PAMIĘCI W MÓZGU CZY W CHMURZE?: Kto czegoś nie wie, chwyta się Google‘a ; Zapominamy to, co już załatwione ; W świecie internetu zapominamy więcej niż w Realu ; 5. SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE: FACEBOOK ZAMIAST FACE TO FACE: Anonimowość ; Duże na Facebooku, małe w mózgu? ; Wielkość mózgu a wielkość grupy ; Mózg rośnie wraz z wielkością grupy ; 6. BABY-TVI FILMY DVD BABY-EINST1: Dzieci a choroby wieku starczego ; Wciąganie (dzieci) w nałóg obżarstwa ; Intelektualny pokarm ; Baby-TV ; Uczenie niemowląt języka chińskiego za pomocą ekranu? ; Baby-Einstein Ekrany szkodzą edukacji Robot niania ; 7. LAPTOPY W PRZEDSZKOLU?: Prędkość kontra dokładność ; Co rośnie wraz z przyrostem masy mózgu? ; Proces rozwoju mózgu zastępuje nauczyciela ; Uczenie się poprzez pojmowanie ; Wyliczanki paluszkowe a matematyka ; Pojmowanie świata ; Ołówek czy klawiatura? ; 8. CYFROWE GRY - ZŁE OCENY: Gry komputerowe a wyniki w nauce ; Uczenie się z World of Warcraft? ; Obdarowywanie złymi ocenami ; Kontakty społeczne oraz więzi z rodzicami i przyjaciółmi ; Przyjemne odrętwienie także w talk-show ; 9. CYFROWI TUBYLCY - FAKTY I MITY: Życie cyfrowych tubylców ; Świetlana przyszłość Internetu ; Pokolenie Google‘a - geniusze czy lekko ograniczeni umysłowo? ; Powierzchowność zamiast hermeneutyki ; E-booki zamiast podręczników? ; 10. WIELOZADANIOWOŚĆ - ROZPROSZONA UWAGA: Wszystko i to najlepiej w tej samej chwili - charakterystyka wielozadaniowości ; Czy wielozadaniowość rozwija nas intelektualnie? ; Kontrolowanie własnego myślenia ; 11. SAMOKONTROLA KONTRA STRES: Kontrolowanie własnego zachowania: pamięć robocza, zdolność powstrzymania się (inhibicja) i przystosowania się (elastyczność) ; Ćwiczenie woli jest jak nauka mówienia ; Żyć długo w zdrowiu i szczęściu ; Stres jako skutek braku samokontroli ; Chroniczny brak kontroli ; Czy można ćwiczyć uwagę za pomocą komputera? ; 12. SKUTKI BEZSENNOŚCI, DEPRESJI I UZALEŻNIEŃ DLA ZDROWIA FIZYCZNEGO: Sen ; Depresja ; Uzależnienia ; 13. CHOWANIE GŁOWY W PIASEK - DLACZEGO NIC SIĘ NIE ZMIENIA?: Zbiorowa obojętność wszystkich partii politycznych ; Morderstwo bez motywu Jaki los spotka tę książkę? ; Ministerstwa, Kościoły, świat nauki, Amnesty International ; Gry strzelanki dla rodziców i nauczycieli ; 14. CO POWINNIŚMY ZROBIĆ?: Umysłowa degradacja: wszystko zależy od punktu wyjścia ; Kształcenie mózgu jako środek zapobiegaj ący j ego degradacj i wyciąganie wniosków z doświadczeń z innymi zagrożeniami ; "Prawo jazdy" na internet? ; Kompetencje medialne? ; Trening mózgu? ; Nie pozwólmy się ogłupiać targowym krzykaczom ; Sex and crime ; Opieka medyczna i edukacja.
Status dostępności:
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-Inf.
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Digitale Demenz : Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen, 2013
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: "Digitale Demenz : Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen" 2013.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 301-333.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej