378440
Book
In basket
(Engram)
Część I. TEORIA RODZINY W UJĘCIU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I SOCJOLOGII: 1. Rodzina w ujęciu psychologii i pedagogiki. 1.1. Czym jest rodzina, jej cechy i zadania. 1.2. Style wychowania w rodzinie, postawy rodzicielskie, metody wychowawcze, socjalizacja. 1.3. Style przywiązania. 1.4. Szanse na zmianę biologicznie uwarunkowanych modeli przywiązaniowych. 1.5. Systemowe ujęcie rodziny. 1.6. Socjobiolodzy o rodzinie. 1.7. Przemiany okresu dorosłości. Czas rodzicielstwa – wczesna i średnia dorosłość. 1.8. Rodzina w kulturze selfizmu i narcyzmu. Poczucie własnej wartości. 2. Rodzina w ujęciu perspektywy socjologicznej. 2.1. Rodzina jako mikrostruktura społeczeństwa – definicje rodziny. 2.2. Rola i funkcje rodziny. 2.3. Typy rodzin, modele rodzin, wzory życia rodzinnego. 2.4. Nowe ojcostwo i macierzyństwo. 2.5. Cykl rodziny i kryzysy normatywne. 2.6. Przemiany dotyczące małżeństwa i rodziny we współczesnym świecie – ujęcie socjologiczne czasów ryzyka i rodzin ryzyka. 2.7. Co pomaga przeciwdziałać społecznym i osobistym skutkom życia w społeczeństwie ryzyka. 3. Postulaty zmiany paradygmatu myślenia i języka opisującego rodzinę na język pozytywny – język szans: paradygmat socjologiczny i psychologiczny. 3.1. Socjologiczne propozycje zmiany – pozytywnego myślenia o rodzinie. 3.2. Połączone siły nurtu psychologii pozytywnej oraz psychologii rodziny – pozytywna psychologia rodziny. 3.3. Przykłady implementacji teorii pedagogiczno-psychologicznych w praktyce pomocowej. 4. Problemy występujące w rodzinach – rodziny wieloproblemowe jako obszar badawczy. Część II. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA: 5. Opis sposobu przeprowadzonych badań. 5.1. Cel badań. 6. Dobór grup badawczej i kontrolnej. 7. Opis etapów prowadzonych badań. 8. Opis procedury badawczej. 9. Opis narzędzi zastosowanych do badań. 9.1. Kwestionariusz ankiety socjodemograficznej. 10. Kwestionariusz Stylów Przywiązaniowych – KSP Plopy. 11. Inwentarz Osobowości Costy i Mc Crae’a – NEO-FFI. 12. Skala Postaw Rodzicielskich – SPR Plopy. 13. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych – CISS Endlera i Parkera. 14. Dorosłe Dzieci z Rodzin Dysfunkcjonalnych – DDRD – Ryś. 15. Ocena rzetelności testu DDRD. 16. Skala Samooceny M. Rosenberga – SES. 17. Opis procedur badawczych. 18. Pytania badawcze. 19. Hipotezy badawcze ogólne. 20. Metody statystycznej analizy danych. 21. Związki pomiędzy osobowością według modelu Wielkiej Piątki a występowaniem problemów rodzinnych (H2–H5). 22. Związki pomiędzy stylami przywiązania a występowaniem problemów rodzinnych (H6–H11). 23. Związki pomiędzy postawami rodzicielskimi a występowaniem problemów rodzinnych (H12–H13). 24. Związki pomiędzy stylami radzenia sobie w sytuacjach stresowych a występowaniem problemów rodzinnych (H14–H15). 25. Związki pomiędzy samooceną a występowaniem problemów rodzinnych (H16–H21) 26. Związki pomiędzy doświadczeniem bycia w rodzinie dysfunkcjonalnej (rodzina pochodzenia) a występowaniem problemów rodzinnych (H22–H32). 27. Analiza skupień. 28. Podsumowanie badań własnych. Co czyni z rodziny „rodzinę ryzyka”, co zaś „rodzinę szans”? 29. Opis przypadku – rodzina wieloproblemowa – zmiana jakości życia dzięki wsparciu socjopsychopedagogicznemu. 30. Dyskusja wyników własnych na tle innych badań.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. WG-316.3 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. A-111893 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach [259]-278.
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet Warszawski
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again