368130
Książka
W koszyku
Blender : architektura i projektowanie / Piotr Chlipalski. - Wydanie 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 526 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
CZĘŚĆ I: 1. PODSTAWY: 1.1. Skąd wziąć Blendera i jak to jest z tymi wersjami?, 1.2. Jak się nie pogubić - interfejs, 1.3. Obiekty w 3D ; 2. MODELOWANIE (PODSTAWY): 2.1. Kropka, kreska, ściana, bryła, 2.2. Stół, krzesło, 2.3. Modyfikatory (na początek dwa) ; 3. GARŚĆ PODSTAW PRZERÓŻNYCH: 3.1. Render, 3.2. Kamera, 3.3. Świat (World), 3.4. Warstwy (Layers) i chowanie obiektów (Hide), 3.5. Menu podręczne ; 4. MODELOWANIE (KONKRETY): 4.1. Rysunki referencyjne, 4.2. Budujemy nowy dom, 4.3. Schody ; 5. RENDERY, MATERIAŁY, ŚWIATŁA: 5.1. Silnik renderowy Cycles, 5.2. Renderowanie za pomocą karty graficznej (GPU), 5.3. Oświetlenie w Cycles (i inne ważne tematy, które pojawią się przy okazji) ; 6. WĘZŁY (NODES), TEKSTURY i UV: 6.1. Węzły (Nodes), 6.2. Tekstury, 6.3. Tekstury z plików zewnętrznych i rozpakowywanie UV, 6.4. Faktura materiałów ; 7. KRZYWE I N-GONY: 7.1. Krzywe, 7.2. Tryb lokalny i globalny, 7.3. Zmiana krzywych w siatkę i sprzątanie, 7.4. N-gon ; 8. ANIMACJA - ABSOLUTNE PODSTAWY: 8.1. Czwarty wymiar - czas, 8.2. Eksport animacji ; 9. RENDERY NA POWAŻNIE: 9.1. Kamera - podejście drugie, 9.2. Node Editor - compositing i postprodukcja ; 10. FREESTYLE: 10.1. UV/Image Editor - Render Result Slots, 10.2. Ustawienia Freestyle, 10.3. Modyfikatory grubości linii, 10.4. Linia przerywana, 10.5. Wybór linii, 10.6. Linie oznaczone, 10.7. Modyfikatory geometrii linii, 10.8. Grupy obiektów w Blenderze, 10.9. Przypisanie grupy obiektów do zestawu linii Freestyle, 10.10. Kolory materiałów we Freestyle. CZĘŚĆ II: 11. BLENDER TAPAS: 11.1. Jednostki miary w Blenderze (a także wymiarowanie, obliczanie obwodów, powierzchni i objętości), 11.2. Woskowy ołówek (Grease Pencil), 11.3. Obrus, firana, ubrania - Cloth Simulation, 11.4. Edycja proporcjonalna (Proportional Editing), 11.5. Obrazy 2D w 3D, 11.6. Oświetlanie globalne, tekstury otoczenia i HDRi, 11.7. Import modeli i własna biblioteka materiałów, 11.8. Modyfikator Curve (tory kolejowe, płoty itp.), 11.9. Gotowce - śruby, rury i czajniczek, 11.10. Wtyczki architektoniczne, 11.11. Tekst, 11.12. Drzewa i bluszcze, 11.13. Kształtowanie terenu i wanna (Bsurfaces), 11.14. Modyfikator Build, 11.15. Cięcie (Knife, Knife Project i Bisect), 11.16. Rozpiętość tonalna (i Filmic Blender), 11.17. Portale, 11.18. Import z innych programów (i modyfikatory Decimate oraz Remesh), 11.19. Projekty na wynos, 11.20. Przykładowy tryb pracy, 11.21. Co dalej?
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okładce: Poznaj podstawy środowiska Blender i najważniejsze narzędzia, naucz się modelować obiekty 3D oraz ustawiać kamery i światła, odkryj możliwości renderowania scen i wykorzystania materiałów.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej