369213
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej